داوری:بدهی مالیاتی سرخابی‌ها به دلیل عدم آگاهی مدیران است

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، افشین داوری  مدیر کل امور باشگاه های وزارت ورزش و جوانان درباره واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی، اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی مسائل و مواردی را که از ما خواسته بود انجام شد. یکسری بدهی‌ها باید مشخص می‌شد که این کار انجام شد، بدهی مالیاتی هم کاملاً شفاف شد در نهایت موضوع سهامی عام مطرح شد که پرسپولیس سهامی عام شد برای استقلال هم این اتفاق رخ خواهد داد. از آن طرف سازمان خصوصی‌سازی، بورس و فرابورس هم مواردی را می‌خواهد به خاطر اینکه این بحث‌ها جمع شود نامه‌نگاری‌هایی با مجلس و وزارت اقتصاد و دارایی انجام شده تا با اصلاح قانون همه موارد اجرایی شود.

* اراده وزارت برای واگذاری سرخابی‌هاست

وی افزود:  پوری‌حسینی گفته بود واگذاری تا پایان امسال هم اتفاق نمی‌افتد این موضوع به خاطر یکسری مغایرت‌ها است که باید رفع شود تا واگذاری صورت بگیرد. ما همه چیز را مهیا کرده‌ایم دیگر باید از خصوصی سؤال شود. حتی آنها حسابرسی باشگاه‌ها را از ما خواستند که حسابرسی استقلال تا 98/03/31 انجام شد، حسابرسی پرسپولیس را هم فردا تقدیم خصوصی‌سازی می‌کنیم. آخرین موضوع هم این بود از این به بعد ما دیگر نمی‌توانیم بگوییم چه اتفاقاتی خواهد افتاد اما وزیر ورزش بر اساس خواسته‌های پوری حسینی به مجلس و وزارت اقتصاد و دارایی نامه نوشته و هنوز هم پیگیری می‌کند. اراده این است که این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند تا در فضای دولتی محدودیت‌هایی برای آنها ایجاد نشود.

* به من چیزی درباره توقیف لوگوی پرسپولیس نگفته‌اند

 مدیر کل امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه پیش از این مطرح شده بود به خاطر بدهی لوگوی بدهی توقیف شده آیا این موضوع در روند واگذاری خللی ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: به من چیزی نگفته‌اند بعید می‌دانم محدودیتی باشد اما یکی از بحث‌هایی که قبلاً مطرح بود این بود که برند را به مزایده بگذارند. با توجه به اینکه در بورس و فرابورس فرصت‌ها و تهدیدهایی مطرح بود این موضوع عملیاتی نشد.

* اموال سرخابی‌ها هنوز به نام آنها سند زده نشده

داوری همچنین درباره اموال استقلال و پرسپولیس که هنوز به نام آنها سند زده نشده تصریح کرد: آنها اموالی دارند اما سند به نامشان نیست. زمانی که مدعیان می‌آیند وقتی ادعای آنها ثابت شود مثلاً همین موضوعی که شما در مورد لوگو مطرح کردید این مدعیان به دنبال اموال می‌روند، بندهایی در قانون پیشنهاد شده که اگر اعمال شود اموال به راحتی به نام استقلال و پرسپولیس سند زده می‌‌شود. مجموعه‌ها متعلق به باشگاه‌ها است اما هنوز سند به نام آنها زده نشده است.

* بدهی انباشته شده مالیاتی رقم بالایی دارد

وی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه این روزها بدهی مالیاتی فدراسیون‌های ورزشی و سرخابی‌ها مطرح شده با توجه به اینکه آنها اظهارنامه مالیاتی پر نکرده‌اند در حال حاضر شرایط به چه صورت است، یادآور شد: یکسری مالیات بر ارزش افزوده بر حقوق تجمیع شده که کل جامعه ورزش را دچار چالش کرده است. وزارت ورزش اقدامات خوبی انجام داده و به این نتیجه رسیده تا با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی به 251 مکرر برود تا بررسی مجدد شود. همه تلاش می‌کنند راهکارهایی پیدا کنند. این بدهی مالیاتی هم در حساب پرسپولیس و استقلال به خاطر عدم آگاهی است که قبلاً بوده اما در این چند وقت اخیر این مسائل پیگیری می‌شود، بدهی انباشته شده رقم بسیار بالایی دارد که مدیران بالادستی در حال پیگیری موضوع هستند. من در جریان روند رو به جلو نیستم اما جلساتی که داشتیم نقاط ضعف و قوت مطرح شده امیدوارم سریع‌تر موضوع حل شود.

 مدیر کل امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه مبلغ بدهی چقدر است، گفت: من حسابرسی را مطالعه نکردم چون حسابرسان رسمی این کار را انجام دادند این حسابرسی را در اختیار ما قرار ندادند. 

* وزارت اجازه دهد برای انتخابات ورود می‌کنم

سرپرست فدراسیون والیبال درباره ثبت‌نام از نامزدهای این فدراسیون و حضورش در انتخابات خاطرنشان کرد: آقای داورزنی در مجمعی که به میزبانی مشهد برگزار شد اعلام کرد قرار است تا 10 روز دیگر ثبت‌نام از نامزدها انجام شود اگر این اجازه از طرف وزارت ورزش و جامعه والیبال صادر شود من هم ورود می‌کنم.

منبع: فارس