مهرگان: می‌خواهیم سرگروه صعود کنیم/ می‌دانیم چه ترکیبی به ما کمک می‌کند

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تیم ملی بانوان ایران به منظور آمادگی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اردویی را در اسلوونی برگزار کرد و پس از آن راهی کرواسی شد که در تورنمنت این کشور عنوان قهرمانی را کسب کرد.

جواد مهرگان مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان درباره این تورنمنت اظهار داشت:

تورنمنت کرواسی به ما کمک کرد با سبک‌های مختلف بازی خودمان را تطبیق دهیم چون با کرواسی بازی کردیم که سبک خاص خودش را داشت، آنها تمرکز زیادی روی سرویس و دفاع داشتند و با پاس‌های بلند بازی می‌کردند که ما باید راه مبارزه با آنها را پیدا می‌کردیم. با تیم ژاپن بازی کردیم که 4 بازیکن ژاپنی و سه بازیکن آمریکایی داشت. آنها تعادل خوبی بین توپ‌گیری و دفاع روی توپ داشتند. بازیکنان این تیم بسیار باحوصله بازی می‌کردند و خطای بسیار کمی داشتند، پاس‌های دقیق و حملاتی متنوع داشتند.

وی افزود:

تیم ستارگان کنفرانس شرق که دیگر حریف ما بود، بسیار جنگنده و با تکنیک بازی می‌کرد، از شکست مقابل این تیم درس‌های زیادی گرفتیم. این شکست به ما کمک کرد بتوانیم مسیرمان را در ادامه تورنمنت بهتر طی کنیم. با تیم ملی نوجوانان ایتالیا هم بازی داشتیم، برای اینکه بتوانیم بازیکنانی را که بازی نکرده بودند تست کنیم و به منظور برطرف کردن اشکالات تکنیکی این دیدار برگزار شد. دیدار با بیجینگ چین که تیمی بسیار حرفه‌ای بود و برتری مقابل این تیم با میل به بردن آن هم در یک بازی رسمی برای ما نقطه عطفی بود. این موضوع ما را امیدوار کرد تا به هدف‌مان که قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر آسیاست، برسیم.

مهرگان با اشاره به دیدار با تیم BIP آمریکا در فینال تورنمنت کرواسی عنوان کرد:‌

با تیمی بازی کردیم که مربی آمریکایی حریف ما در المپیک 2000 سرمربی آمریکا بود. این تیم بسیار باکیفیت بود که ما توانستیم با استفاده از پاس‌های سریع بین دفاع این تیم شکاف ایجاد کنیم تا عنوان قهرمانی را کسب کنیم. تنها راه مقابله با حریفمان در فینال استفاده از سرویس‌های با سرعت بالا بود چیزی که خیلی روی آن کار کرده بودیم که در این بازی به ما کمک کرد.

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان درباره اینکه ملی‌پوشان کشورمان در اسلوونی اردوی 6 روزه‌ای را برگزار کرده بودند،‌ اظهار داشت:

در این کشور دو بازی دوستانه با دو تیم چینی داشتیم این موضوع به ما کمک کرد تا مسیر آماده‌سازی را بهتر طی کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص تغییراتی که در گروه‌بندی مسابقات قهرمانی آسیا رخ داده و اضافه شدن هنگ‌کنگ به گروه ایران یادآور شد:

خیلی برای ما فرقی ندارد،‌ سنگاپور و هنگ‌کنگ در یک سبک قرار دارند.ما به این فکر می‌کنیم به عنوان سرگروه به دور بعد صعود کنیم. علاوه بر اینکه به این فکر می‌کنیم برد قاطعانه‌ای مقابل هنگ‌کنگ داشته باشیم برنامه‌ریزی ما این است کره را هم شکست دهیم و به عنوان سرگروه راهی دور بعد شویم تا به هدف‌مان یعنی قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر آسیا نزدیک شویم. تیم ملی ایران 70 درصد راه آمادگی را طی کرده است. اردوی اصلاحی خواهیم داشت تا تیم را برای مسابقات قهرمانی آسیا بیشتر آماده کنیم. برنامه‌ریزی ما این است قبل از شروع مسابقات یکی دو بازی دوستانه در کره داشته باشیم چون قرار است زودتر راهی سئول شویم.

مهرگان درباره اینکه آیا شما در تورنمنت کرواسی ترکیب تیم را پیدا کرد‌ه‌اید و اینکه قرار است در کره با چه تیم‌هایی بازی کنید، خاطرنشان کرد:

تقریباً می‌دانیم الان چه روش‌های بازی و چه ترکیب‌هایی می‌توانند در شرایط مختلف بازی مقابل تیم‌های مختلف به ما کمک کنند. در خصوص بازی دوستانه هم در کره باید ببینیم کدام کشورها زودتر وارد سئول می‌شوند.

منبع: فارس