آیا مائوریسیو پوچتینو از پس هزینه های ورزشگاه تاتنهام برمی آید؟

به گزارش شبکه لحظه و به نقل از گاردین:

پس از بازی تاتنهام – منچسترسیتی در مجتمع ورزشی ومبلی در روز دوشنبه، چهره گری نویل و جیمی کرگر دیدنی بود و در نگاه حاکی از عدم اطمینان آنها می شد این پرسش را خواند: اسپرز و سرمربی آن دقیقا کجا ایستاده اند؟

باشگاه تاتنهام در حال حاضر بدهی زیادی به بار آورده که در طول تاریخ آن بی سابقه بوده است.

مائوریسیو پوچتینو دوره مربیگری خود را با یک پروژه ساخت و ساز که از ده سال پیش شروع شده در هم آمیخته و این می تواند او را در یک امتحان اطمینان و جاه طلبی قرار دهد.

پوچتینو پیش از بازی تاتنهام – منچسترسیتی گفته بود که در 5 سال اخیر در تاتنهام بدترین احساس ممکن را دارد اما پس از بازی، مصرانه از خوشحالی خود سخن گفت. البته شکست 1-0 تاتنهام در برابر منچستریونایتد یک فاجعه نبود و تاتنهام می توانست به آسانی بازی را به تساوی بکشد.

در همان روز یولن لوپتگی از مربیگری رئال مادرید برکنار و اخراج شد. اما پوچتینو دوست دارد در سمت خود باقی بماند، البته در صورتی که جاه طلبی هایش بصیرت را از او نگیرد. پوچتینو پیشتر از آرمانهایش سخن گفته بود و از ورزشگاه جدید برای باشگاه و قهرمانی لیگ و درو کردن جوایز حرف زده بود. او در ماه می یک قرارداد 5 ساله بسیار گران امضا کرد که به تنهایی هزینه بالایی برای باشگاه تلقی می شود.

اگرچه پوچتینو در 5 سال گذشته  دستاوردهای زیادی برای تاتنهام داشته اما در چند ماه گذشته هزینه های ساخت و ساز آنچنان بالا گرفته که از یک میلیارد پوند هم تجاوز کرده  و این امر می تواند پوچتینو را بیش از هر کسی تحت تاثیر قرار دهد. آینده معلوم نیست و او در صحبت هایش پذیرفت که پول از آسمان نمی آید. آیا توسعه ورزشگاه وایت هارت لین  با اندیشه رشد اقتصادی در درازمدت به خشنودی بیشتر می انجامد؟ اصلا خشنودی  در ورزش یا در واقع در باشگاهی نظیر تاتنهام، آرسنال، وستهام و میلتون کینز به چه معناست؟

 

مترجم: نسرین صحیحی