کشتی قهرمانی جهان| چراغ اول روشن شد؛ اطری با حضور در رده بندی سهمیه المپیک گرفت

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رقابت‌های شانس مجدد 2 وزن نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک صبح امروز در سالن باریس شهر نورسلطان پیگیری شد که رضا اطری نماینده کشورمان در وزن ۵۷ کیلوگرم با  پیروزی در گروه شانس مجدد، ضمن حضور در دیدار رده بندی جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کرد.

در وزن 57 کیلوگرم که 34 نفر حضور دارند

رضا اطری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف ولادیسلاو آندریف، دارنده مدال برنز جهان از بلاروس رفت و در حالی که تا ثانیه های پایانی با نتیجه 2 بر یک شکست خورده بود در 7 دهم ثانیه مانده به پایان مسابقه حریف را خاک کرد و 2 امتیاز گرفت تا برنده باشد؛ البته مربیان بلاروس اعتراض کردند که وقت مسابقه به پایان رسیده که مورد موافقت قرار نگرفت و یک امتیاز دیگر به اطری دادند تا با نتیجه 4 بر 2 برنده باشد.

وی در دور بعد نیز با نتیجه 4 بر 2 از سد کوم سانگ کانگ، دارنده مدال نقره آسیا و بازی های آسیایی از کره شمالی گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه 2 بر صفر مغلوب زائور اوگوئف، دارنده مدال طلای 2018 جهان از روسیه شد که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت.

اطری صبح امروز با نتیجه 4 بر 4 از سد بخبایار اردنبات از مغولستان گذشت و ضمن حضور در دیدار رده بندی جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کرد. اطری امشب در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز با کومار راوی از هند رو در رو خواهد شد.

در وزن 65 کیلوگرم نیز که 44 کشتی گیر شرکت کرده اند

امیر محمد یزدانی دور دور نخست با نتیجه 15 بر 2 باتیر بورجاکوف از ترکمنستان را شکست داد، اما در دور بعد با نتیجه 13 بر 9 مغلوب الخاندرو توبیر والدز، دارنده مدال برنز جهان از کوبا شد که با توجه به شکست حریفش در دور بعد مقابل کشتی گیر روسی الاصل بحرین، یزدانی شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک را از دست داد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

منبع: فارس