تیم ملی والیبال ایران 3 – 1 کانادا / پیروزی ارزشمند شاگردان کولاکوویچ در بازی سوم جام جهانی

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم های ملی والیبال ایران و کانادا امروز در سومین بازی خود در رقابت های جام جهانی والیبال از ساعت 5:30 دقیقه صبح امروز به مصاف یکدیگر رفتند. پیش از این دو تیم در این رقابت ها ناکام بودند.

ست اول

قائمی، غلامی، مجرد، یلی، اسفندریار، حضرت پور و کریمی ترکیب ابتدایی ایران بودند. امیر حسین اسفندیار در ابتدای کار نخستین امتیاز را برای تیم کشورمان روی یک برگشت توپ کسب کرد، اما کانادا کار را به تساوی کشاند.بازی نزدیک دنبال می‌شد و روی هر رفت و برگشت تیم‌ها به امتیاز می‌رسیدند. کار خوب جواد کریمی و درخشش مجرد، کریمی و یلی برای ایران امتیاز در پی داشت.

این روند ادامه دار بود، اما یکی، دو صحنه بد شانسی برای تیم ایران باعث شد کانادا در ادامه کار امتیاز بگیرد و از ایران پیش بیافتد، اما اما قائمی امتیاز مهمی گرفت و هنگام زدن سرویس توپش به تور برخورد کرد تا تیم کانادا زودتر به امتیاز هشتم برسد و تیم‌ها به وقت استراحت بروند.

در ادامه، اما رفته رفته بازی در اختیاز تیم کانادا قرار گرفت و چند اشتباه از تیم ایران و چند ضربه خوب از تیم حریف فاصله را بیشتر کرد و کانادا خیلی زود از ایران ۴ امتیاز پیش افتاد و باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد. پس از این زمان رالی زیبایی شکل گرفت، اما اشتباهی از بازیکنان ایرانی امتیاز چهاردهم را برای کانادا در پی داشت.

تیم ملی ایران توانست با برنامه‌ای خوب امتیاز دهم را بگیرد، اما سرویس اسفندیار به تور برخورد کرد و امتیاز پاننزدهم برای کانادا به دست آمد. ترکیب جوان ایران رفته رفته بهتر می‌شد و بازیکنان ایرانی در دفاع و دریافت بهتر می‌شدند. بلند قامتان در حالی که کانادایی‌ها امیدوار بودند خیلی راحت به امتیاز شانزدهم برسند روی سرویس‌های دقیق علی اصغر مجرد ۴ امتیاز پیاپی گرفتند و هنگامی که نتیجه ۱۵ – ۱۴ به سود کانادا در جریان بود سرمربی کانادا مجبور به درخواست وقت استراحت شد.

. ضربه محکم یلی پس از این وقت استراحت به دستان مدافعان کانادایی برخورد کرد و امتیاز هفدهم هم برای آن‌ها به دست آمد تا اختلاف‌ها رفته رفته بیش‌تر شود.
بازی بازهم نزدیک و پایاپای دنبال می‌شد و کعلوم بود کادر فنی آنالیز خوبی از کانادا داشته است. قرمز پوشان کانادایی بازهم موفق بودند و در اواخر این ست اختلاف دو تیم به ۵ امتیاز رسید تا کانادایی‌ها به شرایط خوبی برسند، کولاکوویچ پس از آن که نتیجه ۲۱ – ۱۶ شد در خواست وقت استراحت دیگری داشت تا نکات فنی را گوشزد کند.

بازیکنان با تجربه نظیر عبادی پور و معروف هم در این زمان در حال گرم کردن بودند.این وقت استراحت برای ایران موثر بود و نخستین امتیاز پس از آن برای تیم کشورمان به دست آمد. اما بی دقتی در ادامه کار به سود کانادایی‌ها بود و آن‌ها در ادامه با ارائه بازی قدرتی و سرعتی و همچنان سرویس‌های دقیق امتیاز‌های خوبی گرفتند و ۲۵ – ۱۸ برنده این ست شدند.

ست دوم

امتیاز اول در ست دوم برای کانادا بود و آن‌ها در ادامه هم مانع کسب امتیازی توسط تیم کشورمان شدند. با این حال چند ضربه حساب شده از بلند قامتان کشورمان جریان بازی را عوض کرد و در دو تیم در امتیاز ۳ به تساوی رسیدند. کار پایاپای دنبال می شد اما درخشش بازیکنان ایرانی و ترکیب جوان کشورمان، بازیکنان تیم حریف را وادار به اشتباه کرد و باعث شد بلند قامتان از کانادا فاصله بگیرند، سرانجام پس از یک رالی جذاب و دیدنی تیم ایران امتیازی دیگر گرفت تا زودتر از حریفش به امتیاز ۸ برسد و دو تیم به وقت استراحت بروند.

پس از این زمان کانادا به امتیاز رسید و اختلاف دو تیم هم به حداقل رسید. درخشش ملی پوشان در میانه‌های این ست فوق العاده بود و برای نخستین بار در این ست اختلاف تیم ملی والیبال کشورمان با حریف قدرتمندش به ۴ امتیاز رسید.  

پس از این زمان کانادا روی یک ضربه خوب و دفاع عالی بازیکنانش امتیاز گرفت، اما ایران بازهم اجازه نداد اختلاف کمتر شود، آن ها، اما در ادامه و در پایان ۲ رالی پیاپی امتیاز‌های لازم را گرفتند و به حداقل فاصله با ایران رسیدند.

پس از وقت استراحت دوم کانادا بهتر از قبل شد و بازی دیگر کاملا پایاپای دنبال می‌شد و دو تیم در امتیاز‌های ۱۸ و ۱۹ برابر بودند. بازی بازهم پایاپای و نزدیک دنبال می‌شد، و بازیکنان تیم ملی هم به خومبی استفاده می‌کردند، اشتباه و خطای بد موقع کانادایی‌ها ایران را در امتیاز ۲۲ پیش انداخت.

پس از آن کانادا امتیاز گرفت، اما بازیکنان ایرانی در بهترین زمان از حریفشان فاصله گرفتند و پیش افتادند. سرمربی کانادا به همین دلیل مجبور شد تا درخواست وقت استراحت داشته باشد تا شاید بتواند مانع شکست تیمش در این ست شود. سرویس اسفندیار در ادامه به تور برخورد کرد تا نتیجه ۲۴ – ۲۳ به سود ایران دنبال شود، کولاکوویچ هم در این زمان درخواست وقت استراحت داشت پس از این تیم ملی کشورمان امتیاز بیست و پنجم را گرفت و در نهایت ۲۵ – ۲۳ برنده این ست شد.

ست سوم  

نخستین امتیاز در این ست برای تیم ملی کشورمان بود ملی پوشان کشورمان نمایش برتری نسبت به حریف داشتند و آن‌ها را وادار به اشتباه می‌کردند. بازیکنان کانادا هم، اما تلاش می‌کردند از موقعیت‌های پیش آمده بهترین استفاده را ببرند و در برخی صحنه‌ها موفق هم بودند. بازیکنان تیم ملی کشورمان، اما بازهم اجازه نمی‌دادند تاکانادایی هابه آن‌ها نزدیک شوند و حداقل فاصله را حفظ می‌کردند. بلند قامتان در ادامه خیلی راحت به امتیاز هشتم رسید تا دو تیم به وقت استراحت نخست بروند.

پس از وقت استراحت کانادا نخستین امتیاز را کسب کرد، شاگردان کولاکوویچ خیلی خوب بودند و دوباره اختلافی ۳ امتیازی با حریف ایجاد کردند، اما برخی اشتباه‌های فردی از بازیکنان ایرانی در دریافت کار را در ادامه به تساوی کشاند. بازی در ادامه هم پایاپای و جذاب دنبال شد، اما تیم کانادا در پایان یک رالی خوب و اشتباه اسفندیار امتیاز سیزدهم را برای تمیش کسب کرد، آن‌ها در ادامه توپ خوبی را ازاسفندیار دفاع کردند دوباره پیش افتادند.

کانادا زودتر به امتیاز شانزدهم رسید و دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. نخستین امتیاز پس از این زمان برای تیم ملی کشورمان بود. بازی سرعتی و وضربه خوب از کانادایی‌ها اختلاف را بیشتر کرد،

دفاع خوب و ضربا با ارتفاع بالا از کانادایی‌ها باعث می‌شد آن‌ها جلو‌تر از کشورمان در شمارش امتیاز‌ها باشند در همین زمان شاگردان کولاکوویچ تلاش می‌کردند با یتفاده از رخنه‌های دفاعی این تیم امتیاز بگیرند. بازی در ادامه در امتیاز ۲۰ به تساوی کشیده شد و اشتباه از کانادایی‌ها ایران را در اواخر این ست جلو انداخت،

جدال حساس در اواخر این ست به اوج خودش رسید، تیم ملی کشورمان در حالی که ۲۴ – ۲۲ پیش بود با ضربات قوی و خوب کانادایی‌ها ۲ امتیاز از دست داد و کار در امتیاز ۲۴ به تساوی کشیده شد.

درخواست وقت استراحت از کولاکوویچ به کمک کشورمان آمد ملی پوشان امتیاز بیست و پنجم را گرفتند کانادا کار را به تساوی کشاند، اما بعد از این امتیاز رالی جذابی اتفاق افتاد که امتیاز آن برای تیم کشورمان بود. سرمربی کاندا در حالی که نتیجه ۲۶ -۲۵ به سود ایران بود درخواست وقت استراحت داشت، البته این هم برای ان‌ها کافی نبود و تیم کشورمان در نهایت ۲۷ – ۲۵ برنده این ست شد.

ست چهارم

نخستین امتیاز ست چهارم برای تیم ملی کشورمان به دست آمد، بازی همانند ست‌های قبلی پایاپای و نزدیک دنبال می‌شد و هر رفت و برگشتی امتیازی در پی داشت. تیم کانادا در حالی که ۴ -۳ پیش بود رالی زیبایی اتفاق افتاد سروقامتان با ضربه خوب اسفندیار کار را به تساوی کشاندند، مدافعان برای نخستین بار در این بازی ورنون را دفاع کردند تا شرایط کاملا به سود کشورمان دنبال شود.

کانادا سپس دو امتیاز گرفت، اما کار در امتیاز ۷ به تساوی کشیده شد و در نهایت قرمز پوشان کانادایی زودتر به امتیاز ۸ رسیدند تا دو تیم به وقت استراحت نخست بروند. پس از این زمان سرویس کانادا داخل زمین ایران ننشست و امتیاز آن به کشورمان رسید.

بازی حساس دنبال می‌شد و کانادایی‌ها هم روی ضربات سرویس پر اشتباه نشان می‌دادند، دو تمی در امتیاز ۱۱ برابر بودند و امیر حسین اسفندیار به سرویسی خوب دوازدهمین امتیاز را هم کسب کرد، اشتباه کانادایی‌ها رفته رفته اختلاف را بیشتر کرد، زمانی که نتیجه ۱۳ – ۱۱ به سود کشورمان بود رالی زیبایی انجام شد که در نهایت امتیاز آن برای کانادا بود، اما کار خوب کریمی در ادامه بازی امتیاز دیگری برای کشورمان در پی داشت.

شاگردان کولاکوویچ در نهایت زودتر از کانادا به امتیاز ۱۶ رسیدند و دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. اشتباه کانادایی‌ها در ادامه باعث شد نخستین امتیاز برای کشورمان باشد سرمربی کانادا زمانی که اختلاف به ۴ امتیاز رسید در خواست وقت استراحت داشت تا شرایط تیمش را سامان ببخشد.

اشتباه کانادایی‌ها در ضربات آخر اختلاف دو تیم را به سود ایران بیشتر کرد بازی در پایان این ست تقریبا یک طرف شده بود و کانادایی‌ها نمی‌توانستند کار کنند. ضربات دقیق و محکم از امیر حسین اسنفندیار و دفاع خوب از علی اصغر مجرد ورق را کامالا برگرداند، تیم ایران در حالی ۲۳ – ۱۶ پیش بود اشتباهات فردی فاصله را کمتر کرد و کولاکوویچ با درخواست وقت استراحت فنی نکات فنی لازم را گوشزد کرد. در پایان تیم ملی موفق شد ۲۵ – ۱۹ برنده این ست باشد تا در مجموع ۳-۱ برنده این بازی باشد .