پوچتینو امیدوار است شکست سنگین مقابل بایرن مونیخ تیمش را گالوانیزه کند

در طی 137 سال تاریخ باشگاه تاتنهام، این تیم برای اولین بار در خانه هفت گل دریافت کرد؛ شکست سنگین 2-7 در دومین بازی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2019/20.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ مائوریسیو پوچتینو به دنبال رخ دادن اتفاقی مشابه دوران بازیگری‌اش در نیولز اولد بویز برای تاتنهام است. نیولز اولد بویز باشگاهی آرژانتینی است که پوچتینو طی سال‌های 89 تا 94 در آن توپ می‌زد. او در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با برایتون در این خصوص گفت:

“ما بازی اول فصل بردیم. بازی دوم مقابل سن لورنزو در کوپا لیبرتادورس بود. شکست 0-6 در خانه، واقعا واقعا واقعا دردناک بود؛ درست مقابل شکستی که مقابل بایرن مونیخ تجربه کردیم. اما در پایان فصل ما فاتح لیگ آرژانتین شدیم و به فینال کوپا لیبرتادورس رسیدیم. در فینال به سائوپائولو در ضربات پنالتی باختیم. در شش ماه ما کاملا شرایط و ادراک خود را تغییر دادیم. وضعیت‌های این چنینی گاهی باعث می‌شود شما قوی‌تر و بهتر شوید. مهم‌ترین مسئله همین است. نیاز داریم که باهوش باشیم و از این شرایط درس بگیریم.”

او در ادامه گفت که باید راه متفاوتی از آنچه مارچلو بیلسا، سرمربی وقت نیولز اولد بویز انجام داد را در پیش بگیرد:

“اما حالا ما باید این کار را با روش متفاوتی انجام دهیم. 27 سال گذشته و زمانه فرق کرده است. مردم فرق کرده‌اند. البته از آن تجربه هم استفاده می‌شود. آن زمان من 19 سالم بود و دید متفاوتی نسبت به امروزم داشتم.”

پوچتینو همچنین توضیح داد:

“من به یاد دارم که مارچلو بیلسا با همه ما به صورت فردی و گروهی صحبت کرد. آرام آرام تغییرات را ایجاد کرد و آن وضعیت را دور زد. فوتبال تغییر کرده است، جامعه تغییر کرده است، اما بعد از 30 سال، اصول و روانشناسی هنوز همان است.”

با وجود فرم فوق‌العاده لیورپول و منچسترسیتی در فصل جاری، مائوریسیو پوچتینو کار سختی برای تکرار تجربه جوانی‌اش، این بار در لیگ برتر انگلیس دارد.