باخت ۹ نفره فیلادلفیا برابر ممفیس در NBA

رقابت هاب لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا با برگزاری ۱۰ مسابقه ادامه پیدا کرد.

به گزارش شبکه لحظه ، در ادامه رقابت‌های لیگ NBA، لس‌آنجلس کلیپرز موفق شد در خانه در سالن استپلس سنتر میهمان خود میلواکی باکس را در پایان وقت‌های اضافه نخست با نتیجه ۱۲۸ بر ۱۲۰ شکست دهد. کلیپرز با درخشش دو بازیکن از روی نیکمت موفق به کسب پیروزی شد. مونترزل هارل با کسب ۲۶ امتیاز و ۹ ریباند و تلاش فراوان در دفاع و حمله بسیار تاثیرگذار بود. لو ویلیام هم از روی نیمکت با گل کردن لی آپ خود در ۰.۵ ثانیه مانده به پایان وقت اضافه، هفتمین پیروزی این فصل کلیپرز را رقم زد. لو ویلیام ۱۲ امتیاز و ۱۰ پاس منجر به گل، پاتریک بورلی ۲۱ امتیاز و تبایس هریس ۲۰ امتیاز و ۱۱ ریباند برای کلیپرز ثبت کردند.

برای میلواکی ستاره این تیم جیانیس آنتتکونپو ۲۷ امتیاز و ۱۸ ریباند و مالکوم براگدان ۲۳ امتیاز و بروک لوپز ۲۰ امتیاز کردند. بروک لوپز سنتر میلواکی با ۶ پرتاب سه امتیازی موفق، بیشترین تعداد پرتاب سه امتیازی خود در یک بازی را ثبت کرد.

دانیلو گالیناری فوروارد تیم کلیپرز در کوارتر سوم یکی از پرتاب های پنالتی خود را از دست داد تا رکورد گل کردن متوالی پرتاب‌های پنالتی این بازیکن در عدد ۵۵ متوقف شود و نتواند رکورد جمال کرافورد با گل کردن ۵۸ پنالتی متوالی در سال ۲۰۱۲ را ارتقا دهد.

بازی دیشب با چند دقیقه سکوت به احترام قربانیان فاجعه تیراندازی در تاوزنت اوکز برگزار شد. هر دو تیم پیراهن‌های مشکی پوشیده بودند که نام هر ۱۲ قربانی تیراندازی و کلمه ” ایناف “(بس است) روی پیراهن‌ها درج شده بود.

در دیگر بازی تیم ممفیس گریزلیز در خانه در سالن فدکس فروم و در پایان وقت اضافه اول با نتیجه ۱۱۲ بر ۱۰۶ میهمان خود فیلادلفیا را شکست داد. ستاره تیم ممفیس مایک کانلی ۳۲ امتیاز کسب کرد که ۲۱ امتیاز را در نیمه دوم به دست آورد. مارک گسول نیز ۱۸ امتیاز و ۱۲ ریباند و گرت تمپل ۱۷ امتیاز کسب کردند تا ممفیس همچنان در خانه شکست ناپذیر باقی بماند. ممفیس توانست با شوت سه امتیازی گرت تمپل در ۳۹.۵ ثانیه مانده به پایان بازی، امتیازات دو تیم را در عدد ۱۰۲ مساوی و بازی را به وقت اضافه بکشاند و در وقت‌های اضافه با درخشش مایک کانلی پیروز میدان شود.

برای فیلادلفیا جی جی ردیک ۲۰ امتیاز، بی سیمونز ۱۸ امتیاز و ۱۴ ریباند و جوئل امبید ۱۴ امتیاز و ۱۲ ریباند کسب کردند. بازی دیشب تحت تاثیر انتقال ستاره تیم مینه سوتا جیمی باتلر به فیلادلفیا قرار داشت. تیم فیلادلفیا بازی دیشب را با ۹ نفر شروع کرد زیرا رابرت کاوینگتون، داریو ساریچ و یرد بایلس جزیی از قرارداد انتقال باتلر هستند و طبق قوانین نمی‌توانستند برای فیلادلفیا بازی کنند.

این دومین بازی متوالی فیلادلفیا بود که به وقت اضافه کشده می‌شد و در بازی قبلی موفق شدند با نتیجه ۱۳۳ بر ۱۳۲ شارلوت را درپایان وقت اضافه نخست شکست دهند.

در کوارتر دوم بازی دیلیون بروک فوروارد ممفیس مصدوم و از بازی خارج شد هم چنین مارک گسول توانست در این بازی از مرز ۱۱۰۰۰ امتیاز در لیگ عبور کند.

در یکی دیگر از بازی‌های مهم شب گذشته تیم تورنتو رپترز در خانه در سالن اسکاچی بانک آرنا با نتیجه ۱۲۸ بر ۱۱۲ نیویورک نیکس را شکست داد. نیمکت تیم تورنتو در بازی دیشب تلاش بسیار چشمگیری داشت و کمک زیادی به ثبت دوازدهمین پیروزی این فصل با کسب ۶۲ امتیاز کرد. این بیشترین امتیاز کسب شده توسط نیکمت تورنتو در این فصل بود. پاسکال سیاکام بیشترین امتیاز دوران ورزشی خود با ۲۳ امتیاز را به دست آورد و از روی نیمکت جوناس والنسیناس ۱۹ امتیاز و ۱۰ ریباند کسب کرد تا ششمین پیروزی متوالی تورنتو رقم بخورد. فوق ستاره تیم تورنتو کووای لنارد برای دومین بار در این فصل زیر ۲۰ امیاز کسب کرد و بازی را با ۱۲ امتیاز به پایان برد و دیگر ستاره تورنتو کایل لوری هم فقط ۱۰ امتیاز کسب کرد که یک امتیاز بیشتر از بدترین رکورد فصلش بود.

برای نیویورک تیم هارادوی ۲۷ امتیاز و انس کانتر ۱۵ امتیاز و ۱۵ ریباند کسب کردند ولی مانع از ثبت شانزدهمین باخت از نوزده تقابل گذشته با تورنتو  نشدند. نیویورک دقیقا سه سال است که در کانادا موفق به شکست تورنتو نشده است. آخرین پیروزی آن ها مربوط به تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۵ است که ۱۱۱ بر ۱۰۹ موفق به کسب پیروزی شدند.

نیک نرس سرمربی تورنتو توانست با پیروزی دیشب رکورد تورنتو را به ۱۲ پیروزی و یک شکست از ۱۳ بازی ارتقا دهد و بعد از رکورد ۱۳ پیروزی و بدون شکست لارنس فرانک با نیوجرسی نتس در سال ۲۰۰۴ بهترین رکورد محسوب می شود.

دنی گرین که در این فصل به همراه کووای به تورنتو نقل مکان کرده در بازی دیشب از مرز ۱۰۰۰ پرتاب سه امتیازی موفق در لیگ عبور کرد.

نتایج سایر دیدارهای شب گذشته به شرح زیر است:

فینیکس سانز ۹۹ – نیواورلینز پلیکانز ۱۱۹

کلیولند کاوالیرز ۹۸ – شیکاگو بولز ۹۹

واشنگتن وبزاردز ۱۱۶ – میامی هیت ۱۱۰

بروکلین نتس ۱۰۰ – گلدن استیت واریرز ۱۱۶

هیوستون راکتس ۸۹ – سن آنتونیو اسپرز ۹۶

اوکلاهاما سیتی تاندر ۹۶ – دالاس ماوریکس ۱۱۱

لس آنجلس لیکرز ۱۰۱ – ساکرامتنو کینگ۸۶

منبع:خبرگزاری ایسنا