لیگ برتر کاراته وان| کاپیتان در مسکو فینالیست شد/ فردا جدال حساس پورشیب با گربه سیاه

 به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در سال 2019 از روز گذشته(جمعه 12 مهرماه) با حضور 642 کاراته کا از 85 کشور در مسکو روسیه آغاز شده است و این رقابت‌ها فردا(یک شنبه) به پایان خواهد رسید. در ادامه این رقابت ها ذبیح الله پورشیب نماینده وزن 84- کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان با شکست حریفان خود در ششمین مرحله لیگ جهانی روسیه به فینال این رقابت‌ها راه یافت.

پورشیب با برتری مقابل نماینده فرانسه برای کسب مدال طلا فردا رودرروی ریاتارو آراگا ژاپنی قرار خواهد گرفت.

نتایج وزن ۸۴- کیلوگرم به شرح زیر است:

دور اول:
ذبیح اله پورشیب ۲
کایکو رودریگرز از برزیل صفر

دور دوم:
ذبیح اله پورشیب صفر برنده
الخاندرو مولینا از اسپانیا صفر

دور سوم:
ذبیح اله پورشیب ۳
اروز میجالکویچ از صربستان صفر

دور چهارم:
ذبیح اله پورشیب ۵
جسی داکوستا از فرانسه ۱

امروز در ادامه این مسابقات، رزیتا علیپور نماینده وزن 61- کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان نیز با شکست حریفان خود در ششمین مرحله مسابقات لیگ جهانی به فینال این رقابت‌ها راه یافت.

شیما آل سعدی در همین وزن ابتدا ۲ بر یک کریستینا مه از استرالیا را شکست داد و سپس ۳ بر صفر برابر آنیتا سروگینا از اکراین باخت و حذف شد. همچنین در کاتای انفرادی ابوالفضل شهرجردی با کسب امتیاز ۲۲.۹۴ از صعود به مرحله بعد بازماند و از جدول خارج شد. 

در وزن ۸۴- کیلوگرم مهدی خدابخشی ابتدا دو کاراته‌کای قزاقستانی را شکست داد و در مرحله بعدی استوسکی از مقدونیه را از پیش رو برداشت. وی در ادامه بازی را به نماینده آذربایجان در قانون سنشو واگذار کرد. در ادامه  با شکست نماینده آذربایجان مقابل آراگای ژاپنی، مهدی خدابخشی شانس حضور در جدول شانس مجدد را از دست داد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در ادامه این مسابقات و در وزن ۸۴- کیلوگرم مهدی قراری زاده در دور اول  ۳ بر صفر اربول ژورمالف از قرقیزستان را شکست داد. در دور دوم 1 بر صفر ایگور چیخمارف از قزاقستان را شکست داد.قراری زاده در دور سوم 4 بر یک فاروک عبدسلام از فرانسه را از پیش روی برداشت. در دور چهارم قراری زاده مقابل نماینده ژاپن 2 بر صفر بازنده شد.در ادامه این مسابقات ریکیتو شیمادا ژاپنی مقابل ریاتارو آراگا دیگر نماینده ژاپن بازنده تاتامی بود و به همین دلیل قراری زاده از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

منبع: فارس