دیدیه دشان اطمینان داد که مصدومیت انگولو کانته جدی نیست

نام کانته در لیست فرانسه برای بازی مقدماتی یورو 2020 مقابل ایسلند قرار داشت، اما مصدومیت پیش از بازی سبب خط خوردن نام او شد.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ شب گذشته فرانسه در هفتمین بازی خود برای رسیدن به یورو 2020، میهمان ایسلند بود. فرانسه با تک گل ژیرو این بازی را پیروز شد تا 18 امتیازی شود. در گروه H بازی‌ها ترکیه با 18 امتیاز صدرنشین است و فرانسه با همین امتیاز در رتبه دوم قرار دارد. ایسلند نیز با 12 امتیاز در تعقیب این دو تیم است. دو تیم اول هر گروه به طور مستقیم جواز حضور در یورو را کسب می‌کنند.

اما نکته حاشیه‌ای بازی و خبری بد برای هواداران چلسی مصدومیت انگولو کانته حین گرم کردن پیش از بازی بود. نام کانته در لیست 11 نفر اصلی قرار داشت اما همین مصدومیت باعث شد تا موسی سیسوکو جای او را ترکیب اصلی بگیرد. کانته سه بازی را در لیگ انگلیس و همچنین بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل والنسیا را نیز در ابتدای فصل به دلیل مصدومیت از دست داده بود. چلسی در نبود کانته در دو بازی موفق به کسب پیروزی نشد.

اما دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه اطمینان داده است که مصدومیت کانته جدی نیست. دشان در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی گفت:

“او در عضله اداکتور خود احساس درد کرد و گفت که برای بازی کردن راحت نیست و من تصمیم گرفتم از لیست کنارش بگذارم. ممکن بود بدتر شود. می‌دانستم که موسی می‌تواند جای او بازی کند. فکر نمی‌کنم مصدومیت کانته جدی باشد اما هنوز نمی‌توانم بگویم که او مقابل ترکیه بازی خواهد کرد یا نه.”

فرانسه در هشتمین بازی خود روز دوشنبه 22 مهر میزبان ترکیه خواهد بود. بعد از تعطیلات بازی‌های ملی نیز چلسی در بازی خانگی لیگ برتر به مصاف نیوکاسل می‌رود. هم دشان و هم لمپارد امیدوارند که مهره کلیدی خود را در بازی حساس پیش‌رویشان در اختیار داشته باشند.

خبرنگار: سامان خدایی