جام جهانی والیبال| ژاپن3-1 ایران، شکست ایران مقابل سامورایی ها

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، تیم های ملی والیبال ژاپن و ایران در این بازی در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که پیروزی در این بازی جدای از هر اتفاقی در این جام و جدول رده بندی، برای هر دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار بود زیرا به نوعی دربی آسیا محسوب می شد و البته اهمیت این دیدار برای ژاپنی ها دو برابر بود زیرا آن ها مدت ها بود که در غلبه بر ایران ناکام بودند.

دست اول

ژاپن 25

ایران 16

بازی با شروع خوب ژاپنی ها آغاز شد. آن ها به خوبی چند امتیاز پیاپی گرفتند و فاصله ای چهار امتیازی ایجاد کردند. در ادامه بازیکنان با تجربه و جوان ایران هم شرایط خوبی را به وجود آوردند و تا حدودی به جریان بازی بازگشتند، با این حال این ژاپن بود که توانست زودتر به امتیاز هشت برسد تا دو تیم به وقت استراحت نخست بروند. پس از آن هم بازی به سود ژاپن دنبال شد. نقطه قوت آن ها دریافت های خوب و آبشار های قدرتمند بود. آن ها در ادامه کار هم نمایش خوبی داشتند و فاصله را حفظ کردند و در نهایت هم زودتر به امتیاز 16 رسیدند.

پس از وقت استراحت فن دوم امتیاز برای ژاپن بود ، ایشیکاوا ستاره سامورایی ها در این ست بود او امتیاز دیگری هم گرفت تا شرایط بسیار سخت شود و فاصله به هفت امتیاز برسد. کادر فنی پس از این اتفاق زمان استراحت درخواست کرد، زمانی که به کار آمد و باعث شد تا چند امتیاز هم برای تیم ملی کشورمان به دست بیاید.

بازی البته در ادامه برای تیم کشورمان با اشتباه های زیادی همراه شد؛ دریافت های نه چندان خوب و بی دقتی در بخش های از مین برای ژاپن امتیازهای خوبی در پی داشت، پس از این اتفاق ها کولاکوویچ تصمیم گرفت یلی را خارج کند و دریافت کننده قدرتی و جوانی به نام اسفندیار را به زمین بیاورد. البته فاصله دو تیم به حدی رسیده بود که این تغییرات هم خیلی جواب نداد و در نهایت تیم ملی کشورمان 25 – 16 بازنده این ست شد.

دست دوم

ژاپن 28

ایران 26

دست دوم برای دو تیم متفاوت آغاز شد تیم کشورمان شروع بهتری داشت و خستین امتیاز این ست را به دست آورد ، شاگردان کولاکوویچ در ادامه کار هم خوب بودند و بازی پایاپای دنبال می شد امااز امتیاز پنجم شرایط عوض شد و در نهایت ژاپن بزودتر به امتیاز 8 رسید تا 2 تیم به وقت استراحت نخست بروند.

تیم ملی کشورمان پس از این وقت نم نمایش بهتری داشتند و توانستند فاصله را کمتر کنند ، چند رالی زیبا و رفت و برگشت هایی که با سخت کوشی و یبازی خوب بازیکنان ایرانی همراه شد اختلاف را خیلی کم کرد اما زمانی که بازی 12 – 10 بود ژاپنی ها بازی متفاقاوتی را به نمایش گذاشتند و در نهایت 15 – 10 پیش افتادند کولاکوویچ درخواست وقت اسرتاحت داشت و تیم ایران پس از آن 2 امتایز گفت اما با این حال ژاپن 16 – 12 پیش افتاد تا دو تیم به وثت استراحت دوم بروند.

تیم ملی کشورمان پس از زمان فنی دوم روی اشتباه ژاپنی ها روی سرویس امتیاز گرفت ، درادامه دریافت خوب دیگر و آبشار قدرتی بازی را 17 – 13 به سود ژاپن کرد. دریافت های ژاپنی ها فوق العده بود ، آن ها بازی بسیار زیبایی را رقم زدند که کمتر از این تیم انتظار می رفت ، سرانجام دفاع خوب تیم ملی کشورمان باعث شد تا امتیاز خوبی برای ایران به دست بیاید. پس از آن بازهم امتیاز برای ژاپن بود.

بازی 19 – 15 به نع ژاپن بود اما سرویس خوب اسفندیار نتیجه را 19 – 16 کرد ، سرمربی ژاپن با این که تیمش پیش بود درخواست وقت استراحت داشت. پس از این وقت استراحت تیم ملی کشورمان سرویس زد و در ادامه با دفاع خوب بازیکنان کشورمان بازی 19 – 17 شد.

اسنفدیار به خوبی ضربه می زد اما بازیکنان زاپن روی یک اتفاق امتیاز 20 را گرفتند تا این روند ممتوقف شود. یلی در ادامه کار امتایز 18 را با ابشار درتی که روی پاس سعید معروف بود گرفت. بازی نزدیک و پایاپای بود ، آبشار های محکمی توسط زاپنی ها زده می شد و دفاع مستحکم ایران هم در برخی صخنه ها دچار مشکل می شد.

در ادامه جواد کریمی به جای معروف وارد زمین شد تا تیم ایران بازی سرعتی به نمایش بگذارد ، تیم جوان ش و اختلاف هم کمتر شد با این حال تک دفاع ژاپن نتیجه را 22 – 20 کرد. فیاضی امتیاز 21 را گرفت بازی نزدیک و پایاپای بود ، کولاکوویچ دست به تعویض های مختلفی زد تا حتما برنده این ست باشیم.

دفاع خوببازیکنان ایران نتیجه را در امتایز 23 برابر کرد. نیشیدا امتایز 24 را گرفت کولاکوویچ پس از آن درخواست وقت استراحت داشت . پس از این رالی زیبایی رخ داد و امتیاز برابر 24 به دست آمد. تا برنده را امتایز 26 مشخص کند. پس از زآن دریافت خوب و ضربهعالی نیشیدا بازی را 25 – 24 به سود ژاپن کرد.

یک اشتباه وحشتناک از ژاپنی ها باعث شد تا دوباره بازی در امتیاز 25 برابر شود پس از آن هم امتیاز 26 برای ژاپن بود یلی امتایز 26 را گرفت تا برنده در امتیاز 28 مشخص شود.
در نهایت تیم ملی کشورمان 28 – 26 برنده این ست شد.

دست سوم

ژاپن 25

ایران 13

دست سوم با کسب امتیاز برای ژاپن آغاز شد آن ها توانستند در ادامه هم امتایز های خوبی روی دریافت خوبشان بگیرند اما بازی تا امتایز 4 کاملا برابر و پایپای بود پس از آن بازی کاملا در اختایز تیم میزبان قرار گرفت و در نهایت آن ها زودتر به امتایز هشتم رسیدند تا 2 تیم به وقت استراحت فنی نخستشان بروند.

پازی در ادامه کار هم یک طرفه به سود ژاپن دنبال شد آن ها خستگی ناپذیر و عالی بودند و هم به خوبی سرویس می زدند و هم دریافت و آبشار های خوبی داشتند تیم ملی کشورمان در نهایت در ادامه کار 16 – 8 از حریفش عقب افتاد تا دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

پس از زمان استراحت دوم تیم ملی ژاپن سرویس زد دریافت و برگشت به خوبی از زمین ایران صورت گرفت اما در نهایت پاس عالی ژاپنی ها امتیاز دیگری برای این تیم در پی داشت . پس از آن هم آن ها روی صحنه ای درخواست بازبینی دادند و به امتیازی رسیدند.

جو سالن رفته رفته پر شور تر می شد و ظاهر همین مسئله هم در روحیه 2 تیم بی تاثیر نبود ، بازیکنان کشورمان در ادامه کار دوباره در دفاع و دریافت بهتر شدند اما فاصله به حدی زیاد شده بود که بازگشت به آسانی خیلی راحت نبود. امتایز یازدهم هم برای تیم کشورمان به خوبی به دست مد اما پس از آن سرویس مجرد به تور خورد و امتایز 20 برای ژاپن بود در ادامه کار داور صحنه ای را خطا گرفت که بازیکنان کشورمان به آن معترض بودند اما در نهایت امتیاز آن به ژاپن رسید پس از آن کولاکوویچ درخواست وقت استراحت داشت. پس از این زمان ژاپنی ها سرویس زدند که به خوبی دریافت و برگشت داده شد ، رالی زیبایی به وجود آمد و در پایان امتایز دوازدهم برای تیم کشورمان به دست آمد. سرویس کرییمی هم به بیرون رفت تا نتیجه 22 – 12 شود .بازیکنان کشورمان باقدام به امتایز گیری های کردند و موفق بودند اما فاصله خیلی زیاد بود تیم ژاپن در نهایت 25 – 13 برنده این ست شد

دست چهارم

ژاپن 25

ایران21

ازی در ست چهارم با بازی نزدیک دو تیم آغاز شد ، ژاپن نخستین امتیاز را به ایران داد و پس از آن هم بازی تا امتایز ششم کاملا برابر و نزدیک دنبال می شد اما ژاپن میزبان توانست به 2 امتیاز خوب که البته دومی آن روی اشتباه بازیکنان خودمان بود برسد و نتیجه 8 – 6 شود 2 تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند. پس از ان بازی برای تیم کشورمان بهتر شد بازیکنان ایرانی چند امتیاز گرفتند فاصله 3 امتیاز زبود اما رفته رفته تیم کشرومان بهتر شد سرانجام کار از امتیاز دوازدهم برابر شد و همین جذابیت بازی را بیشتر کرد تیم ملی کشورمان به خوبی عمل کرد و بازی تا امتیاز 14 برابر بود اما ژاپن زودتربه امتیاز 16 رسید تا دو تیم به وقت اسراحت فتنی دوم بروند

بازیکنان ژاپن پس از وقت استراحت فنی دوم بهتر هم شدند و دوباره فاصله را زیاد کردند زمانی که نتیجه 19 – 16 شد کولاکوویچ ددرخواست وقت استراحت داشت ، تیم ایران پس از این وقت استراحت تیم ملی کشورمان نخستین امتیاز را گرفت اما در ادامه بازهم ژاپنی روی دریافت عالی بودند و آبشار های خوبی هم می زدند آن ها فاصله را دوباره زیاد تر هم کردند بازی 22- 19 به سود ژاپن بود

توپ ژاپنی ها به تور خورد تا بازی نزدیک تر شود اما ایکیشاوا امتیاز بعدی را هم گرفت تا 23 – 20 بازی به سود تیم میزبان باشد. کوللاکوویچ در این زمان درخواست وقت فنی داشت پس از این زمان سرویس ژاپن به بیرون رفت. یوشیدا امتیاز 24 را هم گرفت آن ها در نهایت 25 – 21 برنده شدند تا در مجموع 3 – 1 برنده بازی شدند و توانستند همچنان در کورس باقی بمانند .

تیم ملی کشورمان فردا از ساعت 9 و 30 دقیقه در دهمین بازیش به مصاف ایتالیا می رود.