سوژه روز | چه کسی دست افشین قطبی را برای صعود به سوپرلیگ چین گرفت؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ افشین قطبی سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان موفق شد تیم «شیجیلژوانگ اوربرایت» را از لیگ یک به سوپرلیگ چین برساند تا بعد از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر ایران دومین افتخار بزرگ ورزشی را جشن بگیرد.

قطبی از هفته هجدهم لیگ یک چین سرمربیگری اوربرایت را بر عهده گرفت تا رویای صعود این تیم به لیگ برتر را آغاز کنذ. اوربرایت پیش از حضور قطبی تا پایان هفته هفدهم هفت باخت را تجربه کرده بود و با حضور در رتبه هفتم عملا شانسی برای صعود به جمع تیم های مدعی نداشت اما از زمانی که قطبی وارد این تیم شد با کسب سه پیروزی پیاپی فاصله با تیم های بالانشین را کم کرد.

شکست پنج بر صفر مقابل تیم بالانشین هم باعث نشد تا بازیکنان قطبی دست از تلاش بردارند و بازهم با سه برد پیاپی دیگر به جمع چهار تیم برتر رسیدند. پیروزی بزرگ دو بر یک مقابل تیم سوم باعث شد تا تیم قطبی همچنان شانس صعود را حفظ کند. در این میان بازیکن برزیلی اوربرایت یعنی موریکی با زدن 22 گل در 24 مسابقه نقش بسزایی در پیروزی های پیاپی این تیم در لیگ یک داشت. موریکی بازیکن سابق السد در دوران پتروف بلغار ( سرمربی سابق این تیم) تبدیل به بازیکن نیمکت نشین شده بود اما با بازگشت قطبی او بار دیگر به ترکیب اصلی رسید و گلزنی هایش را اغاز کرد.

موریکی در ده مسابقه از 13 مسابقه گلزنی کرد تا نشان دهد در سن 33 سالگی هم می تواند گره گشا باشد. حالا قطبی باید چند بازیکن باکیفیت خارجی بگیرد تا بتواند شانسش را برای حضور در تیم های بالانشین امتحان کند.

خبرنگار: سپهر خرمی