پرسپولیس چطور از اهواز سه امتیاز را دشت کرد؛ بحران «چیپ» به باد فراموشی سپرده شد

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ بعد از ضربه چیپی که علی علیپور در دیدار با ماشین سازی زد و پنالتی حساسی را در دقیقه 90 از دست داد کمتر هواداری تصور می کرد که کالدرون در دیدار با فولاد خوزستان در اهواز بازهم ترکیب تیمش را تهاجمی بچیند.

سرمربی سرخ ها اما تصمیم گرفت تیمش را با سیستم سه چهار سه راهی زمین کند که البته در دفاع این سیستم به پنج سه دو تغییر پیدا می کرد.

زمانی که شاگردان کالدرون صاحب توپ بودند بازهم همانند هفته های نخست دو وینگر به علی علیپور از چپ و راست اضافه می شدند که باعث شده بود تا خط دفاع فولاد نتواند برای هافبک ها توپ رسانی کند.

در این میان اما پنالتی دقیقه شش و گلزنی ترابی باعث شد تا سرخپوشان از همان دقایق ابتدایی به آنچه می خواستند برسند و این تیم فولاد بود که دیگر نباید دفاع می کرد.

تاکتیک تیم فولاد بر اساس تفکرات مربی اش جواد نکونام این بود که با بهره گیری از ضدحملات سرعتی خط دفاع پرسپولیس را دور بزنند اما دریافت گل زودهنگام باعث شد تا این تیم دیگر دست از ریسک بردارد و به فکر حمله کردن باشد به همین خاطر بود که شاگردان کالدرون در همان نیمه نخست دو موقعیت سه به تک با گلر شهاب گردان بدست آوردند اما وحید امیری و علیپور با بی دقتی توپ را هدر دادند.

کالدرون در این مسابقه با بازی دادن به سیدجلال حسینی نشان داد که هنوز از کاپیتان تیمش رضایت دارد و قرار نیست از او قطع امید کند البته که حسینی هم از فرصت بدست آمده بخوبی استفاده کرد و با 7 قطع توپ از 10 مورد نشان داد هنوز از امادگی بالایی برای حضور در دفاع میانی برخوردار است.

برای پرسپولیسی که از نظر هوادارانش صلابت همیشگی را ندارد کسب 19 امتیاز از 10 مسابقه و حضور ثابت در جمع سه تیم بالای جدول کاری کارستان است.

دو هفته بعدی پرسپولیس میزبان نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران است که در صورت کسب شش امتیاز از این دو مسابقه می توانند کورسوی امیدی به صدر جدول داشته باشند.

خبرنگار: سپهر خرمی