پیش بازی لیورپول – منچسترسیتی / لیگ برتر انگلیس

در هفته دوازدهم از رقابت های لیگ برتر، امشب (یکشنبه) ساعت 20 به وقت تهران مهم ترین و حساس ترین دیدار لیگ برتر بین لیورپول و منچسترسیتی در ورزشگاه آنفیلد برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه، لیورپول با 10 برد و یک تساوی صاحب 31 امتیاز است و در صدر جدول قرار دارد. منچسترسیتی با هشت برد، یک تساوی و دو باخت توانسته 25 امتیاز کسب کند و در رده چهارم قرار بگیرد. بی تردید نتیجه این دیدار می تواند تغییرات مهمی در جدول ایجاد کند.

در 20 تقابل اخیر لیورپول و منچسترسیتی در همه رقابت ها، لیورپول بدون شکست باقی مانده است.

لیورپول

قرمزها در 45 مسابقه اخیر لیگ برتر خود در خانه متحمل شکست نشده اند و آخرین باخت خانگی این تیم به آوریل 2017 بازمی گردد. با این حال، شاگردان کلوپ در همه پنج دیدار اخیر خود در آنفیلد گل دریافت کرده اند که این نشان از ضعف دفاعی این تیم دارد.

یورگن کلوپ بیش از هر مربی دیگری توانسته تیم های تحت هدایت پپ گواردیولا را ببرد (هشت برد در 17 دیدار) و چنانچه لیورپول امشب در مقابل حریف اصلی خود که قهرمان فصل گذشته نیز هست به پیروزی برسد، در موقعیتی کاملا مقتدرانه و آمرانه قرار خواهد گرفت و یک افتخار ماندگار دیگر به نام این تیم ثبت خواهد شد.

جوئل متیپ، ژردان شقیری و ناتانیل کلاین به دلیل مصدومیت، غایبان امشب لیورپول هستند؛ با این همه، لیورپول در خصوص مصدومین وضعیت بهتری نسبت به منچسترسیتی دارد.

منچسترسیتی

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر از 28 دیدار اخیر خود در آنفیلد تنها یک پیروزی کسب کرده است. این تیم به خوبی می داند که اگرچه هنوز شش ماه از فصل باقی مانده، اما به لحاظ روان شناختی باید این دیدار را ببرد و به این منظور باید از نقطه ضعف لیورپول در دفاع بهره لازم را ببرد.

بعلاوه، اگر سیتی در این بازی ببازد، قطعا در ادامه لیگ، جبران فاصله 9 امتیازی برایش به مراتب دشوارتر از فاصله شش امتیازی کنونی خواهد شد.  

تیم گواردیولا با معضل مصدومیت مواجه است و ادرسون، رودری، داوید سیلوا، زینچنکو، سانه و لاپورت هیچیک قادر به بازی در دیدار امشب نیستند. غیبت ادرسون به ویژه فقدان بزرگی برای تیم گواردیولا محسوب می شود.

منبع: گاردین و اسپورتس مول