پیش بازی یوونتوس – آث میلان / سری آ

در هفته دوازدهم از رقابت های سری آ، امشب (یکشنبه) ساعت 23:15 به وقت تهران، دو غول دیرینه ایتالیا یعنی یوونتوس و آث میلان در آلیانز، ورزشگاه اختصاصی باشگاه یوونتوس، مقابل هم صف آرایی می کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه، یوونتوس با 9 برد و دو تساوی 29 امتیازی است و در رده دوم جدول قرار دارد (ب یک بازی کمتر نسبت به اینترمیلان صدرنشین) و میلان با چهار برد، یک تساوی و شش باخت تنها 13 امتیاز کسب کرده و در جایگاه سیزدهم جدول قرار گرفته است.

در هشت تقابل آخری که دو تیم در تورین داشته اند، یوونتوس میلان را شکست داده است. در واقع، روسونری از مارچ 2011 نتوانسته یوونتوس را در تورین ببرد.

تنها تیمی که بیش از آث میلان (18) توانسته به عنوان های قهرمانی ایتالیا دست پیدا کند یووه (35) است. اما قرمز و مشکی ها از فصل 11-2010 موفق به بالا بردن جام نشده اند.

یوونتوس

یوونتوس در این فصل برای اولین بار به کلین شیت های متوالی دست یافته و به نظر می رسد صدر جدول را به جایگاه دائمی خود تبدیل کرده است. این تیم در 26 دیدار اخیری که در آلیانز داشته هرگز نباخته و ورزشگاه اختصاصی خود را به قلعه ای نفوذناپذیر بدل کرده است.

بانوی پیر هشت بار متوالی قهرمان سری آ شده است.

شاگردان مائوریتسیو ساری در این فصل هر پنج بازی خانگی خود را برده اند و در هر یک از این بردها حداقل دو گل هم به ثمر رسانده اند.

اگرچه یوونتوس برای برد 0-1 تیم تورین تلاش زیادی کرد، اما قهرمان سری آ امشب نیز از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و کار سختی برای خود، آن هم در خانه، متصور نیست.

یوونتوس امروز باید بدون حضور جورجو کیه‌لینی و ماتیا پرین بازی کند و پیش بینی می شود این تیم با ترکیب 2-1-3-4 وارد میدان شود.

آث میلان

 آث میلان شروع خوبی در این فصل نداشته و در وضعیتی دشوار و بی ثبات مجبور به تغییر سرمربی هم شده است؛ به دنبال برکناری مارکو جامپائولو در ماه گذشته، استفانو پیولی هدایت این تیم را بر عهده گرفته است اما این سرمربی باتجربه در 17 تقابلی که به عنوان مربی تیم های مختلف با یوونتوس داشته، 14 شکست را تجربه کرده است. سرمربی سابق فیورنتینا از زمانی که هدایت روسونری را بر عهده گرفته، از چهار بازی تنها یک برد کسب کرده و تیم او در سه بازی از چهار بازی حداقل دو گل دریافت کرده است.

میلان در پنج دیدار اخیر خارج از خانه، سه برد و دو باخت داشته است. به سختی می توان گفت که این تیم می تواند در میان چهار تیم نخست جای بگیرد.

تنها برد میلان از 5 اکتبر، برد خانگی این تیم در مقابل اسپال بوده است. تیم صاحب نامی چون میلان که هفت بار کاپ های اروپایی را برده دوران سختی را می گذراند. اما این تیم بازیکنانی دارد که می توانند عرصه را امشب برای میزبان تنگ کنند.

روسونری امشب از حضور سامو کاستیخو برخوردار نخواهد بود و این تیم با آرایش احتمالی 3-3-4 به میدان خواهد رفت.

منبع: ساکر تایمز و هو اسکورد