زورف با قهرمانی در فینال تور تنیس 2018 لندن جوکوویچ را شگفت زده کرد

دیشب فینال رقابت های پایانی تور تنیس مردان 2018، بین نواک  جوکوویچ و الکساندر زورف در ورزشگاه او 2 آرنا در لندن برگزار شد که طی آن زورف 21 ساله در یک رقابت تنگاتنگ با پیروزی خیره کننده 4-6  3-6  مرد شماره یک تنیس جهان را مغلوب کرد.

به گزارش شبکه لحظه :

جوکوویچ که هفته ای بدون شکست را پشت سر گذاشته بود امیدوار بود بتواند با پیروزی در این دیدار به ششمین عنوان قهرمانی خود در این رقابت ها دست یابد تا با رکورد راجر فدرر برابری کند. اما زورف که در نیمه نهایی فدرر را شکست داده بود در بازی فینال هم با ارائه بهترین بازی زندگی اش جوکوویچ محبوب را 2-0 شکست داد.

الکساندر زورف اولین تنیسور آلمانی است که پس از 23 سال توانست جام ارزشمند و پر افتخار رقابت های پایانی تور تنیس مردان را بالای سر ببرد. آخرین بار بوریس بکر در سال 1995 موفق به کسب این عنوان شده بود.

زورف پس از مسابقه از احساس غیر قابل توصیف خود سخن گفت: “به طرزی باورنکردنی خوشحالم. این بزرگترین عنوانی است که تا الان به دست آورده ام. می خواهم همین جا به نواک به خاطر بازی های خوبش در نیمه دوم این فصل تبریک بگویم. شکست دادن نواک کار سختی است و من واقعا خوشحالم که توانستم او را ببرم.”

جوکوویچ نیز اذعان کرد که زورف شایسته این پیروزی بود: “زورف قطعا خیلی بهتر از مرحله گروهی بازی کرد و لیاقت برد را داشت! او هنوز خیلی جوان است من برای آینده اش بهترین ها را آرزو می کنم.”

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: سایت اسکای اسپورت