صعود تیم به نیمه نهایی تور ATP لندن/ فدرر نخستین پیروزی‌اش را جشن گرفت

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، روز سوم تور ATP لندن با برگزاری دو دیدار از گروه B به پایان رسید. بامداد چهارشنبه دومینیک تیم برابر نواک جوکوویچ قرار گرفت و در یک رقابت تماشایی که دو ساعت و ۴۷ دقیقه طول کشید ۲ بر یک پیروز شد.

جوکوویچ گیم نخست را به نام خود ثبت کرد اما حریف اتریشی اش خیلی زود بازی را یک بر یک کرد. در ادامه مرد شماره دو جهان توانست در دو گیم پیاپی پیروز شود و شرایط را به نفع خود کند. با این حال تیم ناامید نشد و دوباره بازی را مساوی کرد. دو تنیسور پس از تساوی ۳ بر ۳ به رقابت نزدیک خود ادامه دادند تا برنده در گیم سیزدهم مشخص شود. جوکوویچ در این گیم هم اختلاف دو امتیازی پیدا کرد و با وجود این که تیم توانست همه چیز را برابر کند در نهایت تنیسور صربستانی پیروز گیم پایانی شد. مرد شماره دو جهان ست نخست را با نتیجه ۷ بر ۶ به نفع خود تمام کرد.

تیم ست دوم را با قدرت شروع کرد و ۳ بر صفر پیش افتاد. در ادامه جوکوویچ یک گیم را به نام خود اختصاص داد. با این حال تیم این اختلاف را حفظ کرد و توانست ست دوم را با پیروزی ۶ بر ۳ به نفع خود به پایان برساند. همه چیز دوباره مساوی شد تا برنده در ست سوم مشخص شود.

تنیسور اتریشی در ست سوم هم به برتری اش ادامه داد و پس از بریک نتیجه را ۲ بر صفر کرد. جوکوویچ توانست یک گیم پیروز شود اما دوباره برتری از آن تیم شد. در ادامه جوکوویچ با تجربه خود و بهره بردن از اشتباه های حریف نتیجه را ۳ بر ۳ کرد. دو تنیسور گام به گام پیش رفتند تا این که تیم بریک کرد. او می توانست ۷ بر ۵ پیروز شود اما جوکوویچ دوباره بازی را در نتیجه ۶ بر ۶ به تساوی رساند. در گیم آخر مرد شماره دو جهان ۳ بر صفر پیش افتاد و به نظر می رسید برنده این بازی باشد اما تیم نتیجه را ۶ بر ۴ کرد. در ادامه جوکوویچ یک امتیاز گرفت تا اختلاف به حداقل برسد. در نهایت تنیسور اتریشی با کسب امتیاز هفتم پیروز این دیدار شد. او توانست در ست سوم با نتیجه ۷ بر ۶ پیروز شود و صعودش را به نیمه نهایی قطعی کند.

پیش از این دیدار راجر فدرر به مصاف متئو برتینی رفت و ۲ بر صفر پیروز شد. تنیسور سوییسی در ست نخست به سختی از سد مرد شماره هشت جهان گذشت و ۷ بر ۶ پیروز شد. او در ادامه توانست ۶ بر ۳ حریف خود را شکست دهد و نخستین پیروزی اش را در این بازی ها کسب کند. به همین خاطر دیدار پنجشنبه شب فدرر و جوکوویچ سرنوشت ساز خواهد بود و برنده به نیمه نهایی صعود می کند.

در ادامه این بازی ها امشب (چهارشنبه) رافائل نادال برابر دنیل مدودف قرار می گیرد. هر دو تنیسور به برد نیاز دارند چون بازی نخست خود را با شکست به پایان رساندند. پس از این دیدار استفانوس سیتسیپاس به مصاف الکساندر زورف می رود‌.

منبع: فارس