رنکینگ فیفا در پایان نوامبر 2019؛ سقوط شش پله‌ای ایران و از دست رفتن صدر آسیا!

در تازه‌ترین رنکینگ منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، تاثیر شکست‌های اخیر تیم ملی ایران کاملا پیداست.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ دو شکست اخیر تیم ملی فوتبال ایران، افت در رنکینگ فیفا را در پی داشت. ایران در چارچوب دو دیدار اخیر مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، دو شکست را تجربه کرد. باخت یک بر صفر به بحرین و سپس باخت دو بر یک مقابل عراق. این دو شکست سقوط شش پله‌ای ایران در رنکینگ جهانی را در پی داشت. ایران در رتبه سی و سوم جهان و دوم آسیا جای گرفت. تیم ملی ژاپن هم در جای خود یعنی رتبه بیست و هشتم باقی ماند تا با سقوط ایران به تیم اول آسیا تبدیل شود.

10 تیم برتر آسیا در رنکینگ ماه نوامبر

در میان پنجاه تیم برتر رنکینگ فیفا، رومانی با هشت پله سقوط بیشترین افت طی یک ماه اخیر را داشته است. پس از رومانی بیشترین افت به تیم ملی ایران اختصاص دارد.

تیم ملی بلژیک نیز با 1765 امتیاز، کماکان تیم اول جهان است. بعد از بلژیک، فرانسه و برزیل در رتبه دوم و سوم جای گرفته‌اند. در بین 10تیم اول، تنها تغییر مربوطه به رتبه ششم و هفتم است. کرواسی با یک پله صعود جای پرتغال در رده ششم را گرفت و پرتغال هم به رده هفتم رفت.

تیم ملی فوتبال کلمبیا با سرمربی‌گری کارلوس کیروش هم در جای خود یعنی رتبه دهم باقی ماند.

10 تیم برتر جهان در رنکینگ ماه نوامبر

همچنین در بین تیم‌های مطرح، ایتالیا دو پله صعود و آلمان یک پله صعود را تجربه کردند. ایتالیا در رتبه سیزدهم و آلمان در رتبه پونزدهم قرار گرفته است.