لیگ جهانی کاراته وان | شکست دور از انتظار عسگری در گام آخر سال 2019 / باخت آسیابری به فرانسه

نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی در نخستین مبارزه به مصاف نماینده ایتالیا رفت و با شکست مقابل این کاراته کا از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، هفتمین مرحله لیگ جهانی کاراته از صبح امروز (جمعه) با حضور ۷۳۷ کاراته کا از ۸۹ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن پاولوین شهر مادرید آغاز شده است. تیم ملی ایران با ترکیب ۱۰ کاراته کا در دو بخش مردان و زنان در این مسابقات حضور پیدا کرده است.

بهمن عسگری نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی کشورمان به مصاف لورنزو پیترومارسی از ایتالیا رفت. این رقابت در پایان با نتیجه 3 بر صفر به سود حریف ایتالیایی تمام شد و با راهیابی این کاراته کا به مرحله بعد، عسگری از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

با این حساب، عسگری سال 2019 را تقریبا با 6200 امتیاز به پایان رساند و حالا باید منتظر باشیم و ببینم که دیگر کاراته کاهای این وزن در ادامه چه نتایجی را رقم خواهند زد و آیا جدول رنکینگ المپیک در پایان سال 2019 دست خوش تغییرات اساسی خواهد شد یا خیر؟ وی تا پیش از آغاز لیگ کاراته وان اسپانیا جایگاه نخست رنکینگ را در اختیار داشت و بعد از نماینده کشورمان، نیشی مورای ژاپنی، رافائل آقایوف آذربایجان، بوسا لویجای ایتالیایی و هورنا استنی اوکراینی با اختلاف امتیاز پشت سر وی قرار دارند.

در رقابت‌های روز نخست، در وزن 75- کیلوگرم مردان علی اصغر آسیابری در نخستین مبارزه به مصاف انس گاریبوویچ از کرواسی رفت. این مبارزه 3 بر یک به سود کاراته کای کشورمان به پایان رسید. وی در دور دوم به مصاف نماینده بلژیک رفت و این دیدار نیز 9 بر صفر به سودش به پایان رسید. کوئینتین ماهدین مدال نقره کاراته وان جوانان مکزیک در سال 2018 را در کارنامه دارد.

آسیابری در دور سوم با کن نیشیمورا ژاپنی که مدال طلای کاراته وان ژاپن، طلای کارته وان پاریس و مدال برنز لیگ جهانی مراکش را در کارنامه خود دارد، مبارزه کرد و موفق شد حریف را 6 بر یک شکست دهد. وی در دور چهارم به مصاف نماینده فرانسه رفت و این دیدار یک بر صفر به سود کاراته کای فرانسوی تمام شد و آسیابری برای رسیدن به مدال به حدول شانس مجدد راه یافت.

اما در بخش بانوان و در وزن 55- کیلوگرم، طراوت خاکسار در نخستین مبارزه به مصاف کارلا بورکیت انگلیسی رفت و شکست خورد. در ادامه این مسابقات و با شکست نماینده انگلیس مقابل کاراته کای مصری، خاکسار از رقابت‌ها کنار رفت.

امیر مهدی زاده نماینده وزن 67- کیلوگرم کشورمان به فینال کاراته وان اسپانیا 2019 رسید. وی برای رسیدن به فینال، نمایندگان شیلی، بلژیک، فرانسه و ژاپن را شکست داد. وی روز یکشنبه باید به مصاف عمر از ترکیه برود.

در وزن 67- کیلوگرم، سعید احمدی دیگر نماینده کاراته ایران در نخستین مبارزه، سامی انخایلی از اسپانیا را شکست داد. نایب قهرمان مسابقات جهانی پاریس در سال 2012،  تورال آقالارزاده از آذربایجان را شکست داد اما با باخت برابر حریف برزیلی، از ادامه کار بازماند.

امروز و در وزن 50- کیلوگرم بانوان، سارا بهمن یار به مصاف حریفان رفت. وی در نخستین مبارزه موفق شد ربکاسی چروا از اسلواکی را 9 بر یک شکست دهد. در دور دوم، بهمنیار به مصاف شیائو شنگ از تایوان رفت و در این رقابت نیز موفق شد 4 بر صفر حریف خود را شکست دهد. وی در دور سوم به مصاف مورالس از اسپانیا رفت و با نتیجه 3 بر 2 به سود کاراته‌کای اسپانیا تمام شد. در ادامه این رقابت‌ها با شکست اوزونا مورالس از اسپانیا برابر سراب اوزچلیک از ترکیه، سارا بهمنیار از ادامه رقابت ها حذف شد.

نگین باقری کاتاروی کشورمان در مرحله دوم این مسابقات در جایگاه هفتم قرار گرفت.

منبع: فارس