لیگ جهانی کاراته وان| پایان خوب برای گنج کاراته ایران/ بهترین سنگین وزن دنیا طلایی شد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، هفتمین مرحله لیگ جهانی کاراته از صبح روز (جمعه) با حضور ۷۳۷ کاراته کا از ۸۹ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن پاولوین مادرید آغاز شده که کاراته ایران با ۱۴ نماینده در دو بخش مردان و زنان در این مسابقات حضور پیدا کرده است.

سجاد گنج زاده نماینده وزن 84+ کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان کشورمان، دور اول با قرعه استراحت روبرو بود و در دور دوم به مصاف مارکوس مارتینز از اسپانیا رفت و این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود گنج زاده به پایان رسید. در دور سوم، گنج زاده به مصاف آنجلو کوسیچ از کرواسی رفت و این دیدار با نتیجه یک برصفر به سود گنج زاده به پایان رسید. وی در مرحله بعدی به مصاف کاگاوا از ژاپن رفت و این دیدار با نتیجه 4 بر 2 به سود گنج زاده تمام شد. گنج زاده در نیمه نهایی به مصاف رودریگو روجاس از شیلی رفت و این دیدار هم با نتیجه سه بر سه به سود گنج زاده تمام شد.

گنج زاده در فینال آخرین مرحله از مسابقات لیگ جهانی در سال 2019  به مصاف «جاکوکت» از فرانسه رفت و این دیدار در پایان با نتیجه  4 بر صفر به سود گنج زاده به پایان رسید و گنج زاده دومین مدال طلای ایران را کسب کرد.

 لازم به یادآوری است، پیش از آغاز آخرین مرحله مسابقات لیگ جهانی در سال 2019 فدراسیون جهانی در گزارشی پیرامون برگزاری مراسم برترین‌های سال ۲۰۱۹ موسوم به «گرندوینر» (GRAND WINNERS) نوشت: رقابت‌های لیگ جهانی کاراته بعد از شش مرحله مسابقات هیجان انگیز، به ایستگاه هفتم و نهایی خود در سال ۲۰۱۹ رسیده و کاراته کا‌هایی که عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشتند، به دنبال کسب بهترین کاراته کای سال هستند. نفراتی که در حاشیه مسابقات کاراته وان پاریس، (۲۴ تا ۲۶ ژانویه سال ۲۰۲۰) معرفی خواهند شد. در بین نامزد‌های دریافت این جایزه در اوزان مختلف سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم با در اختیار داشتن رنکینگ یک دنیا بهترین کاراته کای سنگین وزن دنیا انتخاب شد. 

با برگزاری دیدارهای رده بندی هفتمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان مادرید 2019 تیم ملی کاراته کشورمان صاحب یک مدال طلا و 2 مدال برنز شد. امیرمهدی زاده موفق به کسب مدال طلا شد و حمیده عباسعلی و صالح اباذری با شکست حریفان خود به مدال برنز آخرین مرحله مسابقات لیگ جهانی اسپانیا دست یافتند.

منبع: فارس