تاتنهام – چلسی: بزرگ ترین نمایش امشب در لندن

به گزارش شبکه لحظه:

در چند فصل اخیر بازی های لیگ برتر، رقابت بین چلسی و تاتنهام بسیار مهم و مورد توجه بوده است. صعود چلسی و اخیرا تاتنهام به بالای جدول اهمیت خاصی به بازی این دو تیم بخشیده است.

تیم آنتونیو کونته 13 برد پیاپی داشته و در یک دیدار به یاد ماندنی با دو گل دله الی در ورزشگاه وایت هارت لین 2-0 چلسی را برده است.

اغلب هواداران چلسی تاتنهام را بزرگ ترین حریف خود می دانند، اما این احساس دو جانبه نیست و بیشتر هواداران تاتنهام، آرسنال را جدی ترین رقیب خود می خوانند. بر خلاف هواداران تاتنهام بازیکنان این تیم نظر دیگری دارند. از نظر یان فرتونگن مدافع بلژیکی تاتنهام، دو تیم چلسی و آرسنال به یک میزان حریفان جدی این تیم هستند.

تیم آرسنال تحت مربی گری اونای امری مربی اسپانیایی که جایگزین آرسن ونگر شده نیروی تازه ای پیدا کرده و برای هر دو تیم چلسی و تاتنهام مهم و دردسرآفرین شده است.

 

پیش از این فصل تاتنهام رقیب سرسخت منچستریونایتد بود اما با روی کار آمدن مائوریتسیو ساری، چلسی نفسی تازه گرفت و موجب شد سایر تیم ها این تیم را جدی بگیرند. آرسنال گرچه بازی های خوبی به نمایش گذاشته اما به نظر نمی رسد بتواند به عنوان یک رقیب واقعی ظاهر شود.

با این که هیچ یک از دو تیم چلسی و تاتنهام در اوج خود نیستند، حضور بازیکنانی نظیر ادن هازارد و هری کین به جذابیت های این دیدار خواهد افزود.

این مسابقه از آن جهت برای چلسی اهمیت دارد که آنها می خواهند تلاش کنند تا در پایان این فصل به لیگ قهرمانان بازگردند و تاتنهام نیز سعی دارد همچنان در لیگ بماند.

تاتنهام بیست سال است که نتوانسته چلسی را در بازی های متوالی ببرد اما آنها از آمادگی خوبی برخوردارند و پس از فراز و نشیب هایی که پشت سر گذاشته اند اکنون شتاب بیشتری به سوی پیشرفت گرفته اند و پیروزی در بازی امشب می تواند کاتالیزور آنها در این فصل محسوب شود.

چلسی علیرغم آینده نامعلوم هازارد در آغاز یک فصل جدید به سر می برد حال آن که اوضاع برای تاتنهام چندان شفاف نیست. ورزشگاه جدید می تواند یک شروع جدید باشد اما پرسش اینجاست که این تیم تا کجا می تواند پیش برود.

 

مترجم: نسرین صحیحی

منبع:eurosport.com