آنتونیو رودیگر در واکنش به حملات نژادپرستانه: چه زمانی این مزخرفات تمام می‌شود؟

در چارچوب دیدار تیم‌های چلسی و تاتنهام، بار دیگر فوتبال شاهد حملات نژادپرستانه بود. این بار آنتونیو رودیگر آماج این حملات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ ضربه هیونگ مین سون به رودیگر که منجر به اخراج سون شد، عصبانیت برخی هواداران تاتنهام از آنتونیو رودیگر را در پی داشت. این هواداران، عصبانیت خود را با شعارها و حرکات نژادپرستانه نسبت به این بازیکن بروز دادند. جلو بودن چلسی از تاتنهام در این بازی، خشم هواداران اسپرز را بیشتر می‌کرد. چلسی در نهایت این بازی را با پیروزی 2-0 پشت سر گذاشت. دیداری که در ورزشگاه خانگی تاتنهام برگزار شد.

آنتونیو رودیگر، این مدافع آلمانی 26 ساله، بعد از بازی در واکنش به حرکات نژادپرستانه روی صفحه‌اش در توییتر نوشت:

“بسیار ناراحت کننده است که بار دیگر در فوتبال نژادپرستی دیدیم. اما فکر می‌کنم که صحبت درباره آن در جامعه بسیار مهم است. اگر صحبت نکنیم، دوباره بعد از چند روز اتفاقات فراموش می‌شود.”

“نمی‌خواهم باشگاه تاتنهام در مسئله‌ای که باعثش چند احمق بودند وارد شود؛ در همین چند ساعت پیام‌های حمایتی زیادی از طرفداران تاتنهام دریافت کردم. بابتش بسیار از شما ممنونم.”

“من تنها می‌خواهم کسانی که چنین کاری کردند شناسایی و مجازات شوند. در ورزشگاه مدرنی مانند ورزشگاه تاتنهام با این تعداد دوربین تلویزیونی و امنیتی، شناسایی آن‌ها نباید کار دشواری باشد.”

“اگر نمی‌شود شناسایی کرد، پس شاهدانی در ورزشگاه حضور داشتند که این اتفاقات را دیدند و این شعارها را شنیدند. شرم‌آور است که در سال 2019 نژادپرستی هنوز وجود دارد. چه زمانی این مزخرفات تمام می‌شود؟”

با توجه به این اظهارات رودیگر، باید دید که آیا پلیس به این مسئله ورود می‌کند. پیش‌تر حرکات هواداران منچسترسیتی در جریان دیدار با منچستریونایتد، دخالت پلیس و بازداشت چند هوادار را در پی داشت.

با پیروزی چلسی مقابل تاتنهام، این تیم 32 امتیازی شد و با اختلاف چهار امتیاز نسبت به شفیلد، جای خود را در رتبه چهارم تثبیت کرد.