طباطبایی: تلاش می کنیم در المپیک از گروهمان بالا برویم/ جذب مربی خارجی امکان پذیر نیست

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رامین طباطبایی پس از سپری شدن دو سال از دوره ریاست خود در فدراسیون بسکتبال سرانجام امروز یک نشست خبری برگزار کرد و به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه  پاسخ داد.

وی در ابتدا با ارائه گزارشی از عملکرد فدراسیون در دو سال گذشته در مورد اینکه چرا با تأخیر زیاد نشست خبری برگزار شد، اظهار داشت: “با خبرنگاران صحبت هم کردیم اما فرصت نشست نشد، اما نمی دانم چه علتی دارد که روابط عمومی در فدراسیون دوام نمی آورد و چندین نفر آمدند و رفتند. تا جام جهانی درگیر بودیم و بعد از آن گفتم که هر زمانی در نظر بگیرند، آماده هستم.”

وی در مورد نبود ثبات مدیریتی در فدراسیون و برخی کمیته ها مانند مسابقات عنوان کرد: “کمیته داوران و مسابقات را یک بار تعیین کردیم که آن هم به دلیل بازنشستگی نتوانست ادامه همکاری دهد و دلیل عوض شدن آبکاریان همین بود و الان سیفی زاده کار می کند.  تغییر هم دست ما نبود و مجبور بودیم.”

وی در مورد اینکه گفته است سهمیه المپیک به اندازه مدال طلای آسیا بود و حالا برنامه تان برای ادامه کار چیست، گفت: وزارت ورزش بودجه متفاوتی را برای ما در نظر گرفته اما ما منتظر آن نیستیم و از طریق اسپانسر کارها را پیش می بریم. اردوی تدارکاتی پس از برگزاری لیگ آغاز خواهد شد و سه دعوتنامه گرفته ایم که از چین، ژاپن و کانادا است. البته کانادا به خاطر بعد مسافت باید بررسی شود. مطمئنا با برنامه ریزی دغدغه نخواهیم داشت.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد وضعیت بسکتبال بانوان و کمبود بودجه در این بخش عنوان کرد: ما مطابق با تقویم آسیایی و جهانی باید کار جلو ببریم. برنامه آسیایی و جهانی مان کم است و چون در گذشته کم اعزام می شدیم. روی ما حساب نمی کردند اما کم کم بهتر شده و حتی به باشگاه های عرب آسیا هم نماینده اعزام کردیم و طبق بودجه برنامه ریزی می کنیم. با وجود همه مشکلات و نبود بودجه، بانوان را حمایت کردیم و بیش از 10 اعزام داشته ایم. البته چون شروع کار است باید بیشتر فعالیت کنیم. از وزارت و کمیته بودجه اضافه برای بخش بانوان خواسته ایم و امیدوارم در سال 99 به این موضوع توجه کنند تا آنها را بیشتر پوش دهیم و آنها هم همراه بانوان پیشرفت کنند.

طباطبایی در مورد اینکه سرنوشت شورای راهبردی و برخی کمیته ها به کجا رسید، گفت: کمیته فنی جلساتش تشکیل می شود و براساس شرایط هر هفته برگزار می شد. ماموریت شورای راهبردی که اصلاح برنامه 4 ساله ما بود که اصلاح شد. باید تا 1404 هم برنامه ریزی کنند. سعی کردیم دپارتمان ها یک مذکر اصلی تصمیم گیری داشته باشند و می خواستیم یک نفر در راس قرار بگیرد و هدایت کند.

وی در مورد هیات رئیسه و اینکه گفته می شود مازیار ناظمی قرار است حکم بگیرد، اظهار داشت: احساس کردم چون او می تواند در بخش رسانه کمک کند، پیشنهاد دادیم که به عضویت هیات رئیسه دربیاید. او در بازی های جهانی خیلی به ما کمک کرد.

وی در مورد اینکه کادر فنی در المپیک همین کادر خواهد بود یا تغییر خواهد کرد، عنوان کرد:  بله شاهین طبع به کارش ادامه می دهد. البته ابایی نداریم که خارجی هم بیاید و کار کند، اما در حال حاضر به دلیل مسائل اقتصادی فعلا امکانپذیر نیست و اگر جذب کنیم، مدت زمان زیادی تا پایان فصل بیکار خواهد ماند. خود من به باشگاه ها پیشنهاد دادم که از تمرین دهنده های خارجی استفاده کنند، چون مربیان خارجی در باشگاه ها اثرگذارتر هستند.

وی در مورد داوری ها و مشکلات به وجود آمده در لیگ برتر گفت: در بخش داوری سعی کردیم از سیستم ارزیابی عملکرد استفاده کنیم. در سیستم قبلی یک تعدادی داور رشد وی کردند و استعدادیابی نمی شد اما با برنامه ای که داشتیم تلاش می کنیم این بخش را ارتقاء دهیم. همین سه روز از آسیا با ما تماس گرفتند و 4 داور ما را برای حضور در کلاس ها نظر گرفتند. البته ما در بخش جهانی داور نداشتیم و این ضعف بزرگی است و باید علت آن را پیدا کنیم و پیشرفت داشته باشیم.

طباطبایی در مورد اینکه چرا بازی ها از رادیو پخش نمی شود، گفت: ما کاملا در اختیار صدا و سیما هستیم. این انتقاد چرا از ما می شود. تغییر بازی ها فقط با نظر صدا و سیما بوده و اینکه رادیو نمی تواند پخش کند باید خودشان هماهنگ کنند.

وی در مورد اینکه با نتیجه ای که به سود گرگان اعلام شد، شائبه حمایت فدراسیون از مربیان تیم ملی پیش آمده است، گفت: به دلایل نقص فنی هواپیما دیر به اصفهان می رسند و ساعت یک و 38 دقیقه بامداد در هتل  حضور پیدا می کنند و با توجه به خستگی تیم گرگان تصمیم گرفتیم که بازی به تعویق بیفتد. محیط ورزشی و فرهنگی و میدان جنگ نیست که با یکدیگر درگیر شویم. باید همکاری صورت بگیرد و نامه ای از ذوب آهن نداشتیم که بازی نمی کنند و صورتجلسه کردیم که جمعه برگزار شود. این برای ذوب آهن غیر اخلاقی است که داوران و ناظر و تیم میهمان را راه ندادند. اصلا درست نبود. ورزش جای بازی جوانمردانه است و صحبت هایی که می شود خوب نیست.  اتفاقی نمی افتد که یک روز بازی تغییر کند. تعجب می کنم که چرا مدیرعامل ذوب آهن چنین مسائلی را مطرح کرده. به نظرم ما تصمیم درستی گرفتیم طبق آیین نامه و باشگاه موظف است که اجرا کند.

وی در مورد حضور مربیان تیم ملی در باشگاه ها گفت: در بسکتبال ایران پتانسیل و ظرفیت مشخصی داریم. نمی توانیم باشگاه را از مربی خوب محروم کنیم و مجبوریم که بپذیریم مربی مان در باشگاه هم مربیگری کند. حاتمی هم خودش در زمانی که سر مربی تیم ملی بود، در باشگاه هم حضور داشت. ما مطابق قوانین پیش می رویم و نمی توانیم دنبال شائبه ها باشیم و ذهن افراد را بخوانیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد آخرین وضعیت سالن افراسیابی گفت: اسفند 96 قرار بود که به ما بدهند اما دست جودو بود و شهریور. سال97 خالی کرد و با توجه به رایزنی هایی که داشتیم قرار شد بازسازی صورت بگیرد اما بعدا گفتند باید سه روز در هفته در اختیار خود شرکت توسعه قرار بگیرد که ما هم موافقت کردیم. با این شرایط هنوز نتوانستیم این سالن را بگیریم و باز هم در حال مذاکره هستیم. سعی می کنیم تا آخر سال این سالن را در اختیار بگیریم.

طباطبایی در مورد اینکه گفته بود با شاهین طبع در هواپیما تمدید کردیم و پس نقش کمیته فنی چه می شود، عنوان کرد: قرارداد ما با او مرحله مرحله تا المپیک بود و نتیجه جام جهانی هم مهم بود و به ادامه کار ربط داشت. چون نتیجه گرفته بودیم این اتفاق افتاد و تا المپیک با او تمدید کردیم. خود من مخالف این هستم که کل عملکرد فدراسیون ها را با نتیجه بسنجند اما این اتفاق می افتد. به نظر من باید باید همه جوانب در نظر گرفته شود.

وی در مورد اینکه چرا در مورد درگیری حدادی و شاهین طبع اظهار نظر نکردید و کار به کمیته و وزارت ورزش کشیده شد و حتی صالحی امیری هم جلسه گذاشت، گفت: این مسائل بیشتر از شنیده ها نشات می گیرد و باید یاد بگیریم که بیشتر صبوری کنیم. صالحی امیری هم یکی از مدیران خوب ما است و خود ما با یکدیگر این موضوع حل کردیم. خود من بیشتر از همه حدادی را از سال 81 و زمانی که در باشگاه بود، می شناسم. چندین بار با او جلسه داشتیم که شنیده ها و گفته ها که واقعی  هم نبودند را حل کنیم. خوشبختانه توانستیم این موضوع را خوب مدیریت کنیم و اجازه ندادیم حاشیه به تیم ملی ضربه بزند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد برنامه فدراسیون برای المپیک گفت: الان جزو 8 تیم صعود کرده هستیم و تلاش می کنیم که از گروهمان بالا بیاییم. بازی ای که با اسپانیا، تونس و پورتوریکو داشتیم، نتیجه مان بهتر از دیگر تیم های آسیایی در جام جهانی بود. اگر همان بازی با اسپانیا را انجام دهیم، می توانیم صعود کنیم. 

وی در مورد نبود آمار آنلاین بازی ها در سایت فدراسیون گفت: یک سری شرط بندی هایی از سوی برخی افراد صورت می گرفت و به همین دلیل گفتیم فعلا آمار آنلاین برداشته شود و از دور برگشت باز هم خواهیم گذاشت. 

منبع: فارس