خورشیدی‌فر : مسئولان فدراسیون جهانی از پیشرفت وزنه‌برداری بانوان شگفت زده‌اند / در غرب آسیا شگفتی‌ساز می‌شویم

مشاور و ناظر فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: رئیس و نایب رئیس فدراسیون جهانی نظر مثبتی روی وزنه‌برداری بانوان ایران دارند و از پیشرفت‌هایی که در این مدت کوتاه داشته‌ایم شگفت زده شده‌اند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه؛ اکبر خورشیدی‌فر درباره ارزیابی‌اش از عملکرد 2 بانوی وزنه‌برداری کشورمان در تورنمنت بین‌المللی قطر کاپ اظهار داشت: نمودار مسابقات نشان می‌دهد که عملکرد کیفی و فنی بانوان ما در این رقابت‌ها رو به رشد بوده است. 2 هدف را در این مسابقات دنبال می‌کردیم؛ یکی حضور در مسابقات به عنوان یکی از مراحل گزینشی و دیگری ارتقای رنکینگ وزنه‌بردارانمان. از نظر رکوردی هم 4 کیلوگرم ارتقا داشتیم.

وی ادامه داد: تورنمنت قطر بعد از مسابقات جهانی با توجه به حضور وزنه‌برداران کشورهای مختلف معتبرترین تورنمنت بین‌المللی در این رشته است. قهرمانان جهان و المپیک زیادی از 44 کشور جهان در این مسابقات شرکت کرده بودند که باعث شده بود سطح مسابقات بالا برود و رکوردهای خوبی ثبت شود.

* برای نخستین بار از مجموع 200 کیلو عبور کردیم

مشاور و ناظر فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان تصریح کرد: از طرفی برخی از کشورها که فرصت‌های قبلی حضور در مسابقات گزینشی را از دست داده بودند در دوحه به میدان آمدند. 2 وزنه‌بردار بانوی ما نیز با توجه به تمریناتی که پشت سر گذاشته بودند عملکرد قابل قبولی داشتند و برای نخستین بار از مرز مجموع 200 کیلوگرم عبور کردیم. 

خورشیدی‌فر افزود: خوشبختانه در این مدت هم مسئولان وزارت ورزش توجه ویژه‌ای به وزنه‌برداری بانوان داشته‌اند که با حمایت‌های فدراسیون روند رو به رشد خوبی طی شده است. تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی و نایب رئیس این فدراسیون هم نظر مثبتی روی وزنه‌برداری بانوان ایران دارند و از پیشرفت‌هایی که در این مدت کوتاه داشته‌ایم شگفت زده شده‌اند.

*  خبرهای خوشی از وزنه‌برداری بانوان خواهید شنید

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به کسب سهمیه المپیک امیدوار بود، عنوان کرد: کار بسیار سختی داریم، در مسابقات قطر برای هیچکدام از رقیبان زنگ تفریح نبودیم. در دسته 87 کیلو، تنها 4 کیلوگرم با مدال و سکو فاصله داشتیم، اما سطح مسابقات واقعا بالا بود که از رکوردهای ثبت شده مشخص است.

مشاور و ناظر فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان خاطر نشان کرد: قول می‌دهم در آینده نزدیک خبرهای خوشی را از وزنه‌برداری بانوان خواهید شنید. مسابقات غرب آسیا را پیش رو داریم که امید زیادی به کسب مدال در آن مسابقات داریم و شگفتی‌ساز خواهیم شد.

به گزارش فارس، سیده الهام حسینی ملی‌پوش دسته 76 کیلوگرم وزنه‌برداری بانوان کشورمان، در گروه A این وزن به مصاف 13 حریف خود رفت و در نهایت با مجموع 202 کیلوگرم، نهم شد. حسینی در اولین حرکت یکضرب ابتدا وزنه 84 کیلویی را مهار کرد، اما در دومین انتخاب خود نتوانست وزنه 89 کیلوگرم را بالای سر ببرد و در سومین حرکت یکضرب موفق به ثبت وزنه 90 کیلویی شد تا در رده نهم بایستد. وی در انجام حرکات دوضرب، وزنه‌های‌ 106 و 112 کیلوگرم را به خوبی بالای سر برد، اما در حرکت سوم وزنه 117 کیلوگرم را مهار نکرد و در این حرکت هم نهم شد. وی در مجموع نیز با حدنصاب 202 کیلوگرم در رده نهم جای گرفت. ایرینا دخااز اوکراین با مجموع 247 کیلوگرم و کسب 3 مدال طلا، قهرمان شد.

پریسا جهانفکریان نیز در رقابت گروه A دسته 87 کیلوگرم بانوان با 8 ورزشکار از قزاقستان، فرانسه، ارمنستان، ترکمنستان، استرالیا، آلمان، مراکش و مغولستان به رقابت پرداخت که در حرکت یکضرب وزنه‌های 82 و 88 کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت سوم با اینکه وزنه 91 کیلویی را بالای سر برد، اما با خطای داوران مواجه شد تا در این حرکت رتبه هفتم را به دست آورد. وی در انجام حرکت اول و دوم دوضرب موفق بود و وزنه‌های 108 و 114 کیلوگرم را مهار کرد، اما در سومین حرکت دوضرب خود نتوانست وزنه 118 کیلویی را بالا سر ببرد و در دوضرب هفتم شد و با مجموع 202 کیلوگرم در رده هفتم جای گرفت. هاکوپیان ورزشکار ارمنستانی در این وزن به مقام قهرمانی رسید.

منبع: فارس