۱۷ آبان پایان ریاست قانونی علیپور در فدراسیون انجمن‌های ورزشی

در حالی که زمان ریاست محمد علیپور در فدراسیون انجمن‌های ورزشی ۱۷ آبان به پایان رسیده اما هنوز وزارت ورزش زمان مشخصی برای برگزاری انتخابات اعلام نکرده است.

به گزارش شبکه لحظه:

دوره چهار ساله دوم ریاست محمد علیپور در فدراسیون انجمن‌های ورزشی ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۷ به پایان رسیده است اما با وجود ثبت نام از کاندیداها و اعلام تایید صلاحیت‌ها، اما هنوز وزارت ورزش و جوانان نه زمان برگزاری انتخابات را مشخص کرده و نه برای این فدراسیون سرپرست گذاشته است و علیپور هنوز به عنوان رییس این فدراسیون به کارها و امور جاری رسیدگی می‌کند.

علیپور علیرغم پایان مهلت قانونی حضورش در فدراسیون همچنان مسوولیت امور مالی و اداری این فدراسیون را در دست دارد موضوعی که خلاف مقررات است و باید زودتر سرپرست تعیین یا انتخابات زودتر برگزار شود.

البته ثبت نام از کاندیداهای این فدراسیون در شهریورماه یعنی دو ماه قبل از اتمام ریاست علیپور انجام شد و ۹ نفر برای این پست ثبت نام کرده بودند که البته برخی از آن‌ها انصراف داده یا رد صلاحیت شدند و تنها ۳ نفر به عنوان کاندیداهای این فدراسیون باید در مجمع انتخاباتی حاضر شوند.

صمد ولی‌زاده، احمد اسدزاده و محمد علیپور کاندیداهای ثبت نام شده برای این پست هستند.

در کنار این موضوع و به دلیل مشخص نشدن زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون، برخی شائبه‌ها و ابهاماتی ایجاد شده است. شائبه‌هایی مبنی بر اینکه محمد علیپور ریاست فعلی این فدراسیون که کارمند وزارت ورزش است تنها برای ۵ سال اول مجوز لازم برای مامور شدن از وزارت ورزش به فدراسیون را داشته است و باید برای ۵ سال دوم ماموریتش مجوز لازم را از سازمان استخدامی خدمات کشوری بگیرد و چون تاکنون چنین مجوزی نگرفته، تعلل در برگزاری مجمع اتفاق افتاده است.

محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی  در این مورد گفت: از لحاظ قانون در اساسنامه با حکم وزیر کار می‌کنیم. حکم من دی ماه خورده است. انتخابات را هم اگر خدا بخواهد به زودی اعلام می‌کنند. تاریخ برگزاری مجمع را باید وزارت ورزش اعلام کند.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی در خصوص شائبه های موجود درباره گرفتن مجوز برای مامور شدن از وزارت ورزش و جوانان در فدراسیون گفت: روال کاری این است و هم‌چین چیزهایی وجود ندارد. ما ماموریت داریم و هر ساله انجام می‌شود. بالای ۱۰ رییس فدراسیون و مدیر سال‌ها است که قسمت‌های مختلف کار می‌کنند و هر سال امور اداری کارها را انجام می دهد. از این بابت‌ مشکلی وجود ندارد.

همچنین دبیر مجمع انتخاباتی این فدراسیون نیز می‌گوید که منتظر اعلام وزارت ورزش و جوانان است. به نظر می‌رسد که وزارت ورزش و جوانان باید با مشخص کردن زمان برگزاری انتخابات یا تعیین سرپرست، به این حواشی پایان دهد.

حلیم شرعی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد انتخابات گفت: منتظر اعلام وزارت ورزش و جوانان هستیم. مقدمات فراهم شده، ثبت‌نام‌ها و تایید صلاحیت‌ها انجام شده و وزارت ورزش و جوانان فقط باید به ما تاریخ را اعلام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که دوران ریاست علیپور از ۱۷ آبان ماه به اتمام رسیده است گفت: درست است اما اینها به وزارتخانه برمی‌گردد که با توجه به موارد و شرایطی که در اساسنامه است زمان انتخابات را به ما اعلام کنند و ما سریعا برای برگزاری انتخابات اقدام کنیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا