چه ورزشی هایی بانوان را به تناسب اندام می رساند

قویدل: به بانوان عزیز توصیه می کنم به هیچ وجه به دنبال روش غیر معمول برای کاهش وزن نروند و به تبلیغات و قرص های کاهش وزن توجه نکنند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، خانم الناز قویدل با خبرنگار شبکه لحظه درباره کارشناس ورزشی در مورد کاهش وزن گفت و گو کرد.

الناز قویدل کارشناس ورزشی در مورد کاهش وزن بانوان و اقایان گفت:

ابتدا با این نکته را بگم که ورزش به تنهایی کافی نیست و همچنین رژیم غذایی هم به تنها جوابگو نیست اما این را بگویم که نقش رژیم و تغزیه تاثیر بیشتری دارد توجه داشته باشیم که اگر ورزش کنیم و رژیم خود را رعایت نکنیم تمامی زحمات تمرین و ورزش خود را هدر داده ایم و نتیجه ی نخواهیم گرفت.

وی در ادامه گفت:

در اخرین تحقیقات دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که 90 درصد راه کم کردن وزن و تناسب اندام با رژیم و تغذیه مناسب ممکن می شود اما در افزایش قدرت و انرژی تغذیه این مقدار تاثیر را ندارد برای مثال هستند ورزشکارانی با وزن بالا اما همراه با قدرت و چابکی بالا اما وقتی از تناسب اندام صحبت میکنیم نباید از تاثیر تغذیه چشم پوشی کنیم.

وی در مورد شرایط افراد برای شروع کاهش وزن و تناسب اندام اظهار داشت:

فردی که تصمیم به کاهش وزن گرفته است در اولین مرحله باید رژیم غذایی خود را بر طبق نظر پزشک تغذیه رعایت کند و وقتی به تمرین و ورزش کردن می رسیم باید توجه داشته باشیم که تمرین به دو بخش تقسیم می شود 1- تمرین مقاومتی 2- تمرین هوازی

دوستانی هستند که معتقدند برای کاهش وزن باید فقط تمرین هوازی انجام داد باید به این نکته توجه کینم که هردو تمرین مکمل هستند و حتما تمرین های مقاومتی و کار با وزنه و دستگاه در برنامه تمرینی باشد تا به تناسب اندام برسید حتی در تحقیقات جدید به این نتیجه رسیده ایم که تمرین های مقاومتی به همراه رژیم صحیح می تواند به کاهش چربی بدن کمک کرد اما تمرین هوازی کمک فروانی از نظر روحی و روانی به ورزشکار و مخصوصا بانوان در کاهش وزن دارد.هر خانمی با هر سن و شرایط بدنی می تواند تمرین های مقاومتی انجام بدهند اما این اتفاق زمانی رخ می دهد که مربی با تجربه و با علمی در کنار شخص باشد و بتواند بدون آسیب به تناسب اندام ورزشکار کمک کند.

وی در جواب به سوالی که در مورد انتخاب ورزش بود پاسخ داد:

من ورزش کراسفیت را به همه پیشنهاد می کنم و دلیل اش هم این است که علت بوجود آمدن ورزش کراسفیت بالا بردن سطح سلامتی است و هدف بعدی این ورزش قهرمانی است.

اما متاسفانه در کشور ما همه به ورزش هایی مثل کراسفیت نگاه قهرمانی دارند این نکته را باید اعلام کنم که کراسفیت هم‌ می تواند مثل ورزش بدنسازی روی کاهش وزن و تناسب اندام تاثیر داشته باشد.

و در آخر در جواب به توصیه به بانوان گفت:

به بانوان عزیز توصیه می کنم به هیچ وجه به دنبال روش غیر معمول برای کاهش وزن نروند و به تبلیغات و قرص های کاهش وزن توجه نکنند بانوان میتواند با با رعایت رژیم غذایی متعادل و تمرین هوازی و مقاومتی به اندام ایده آل خود برسند.