تیم‌ملی والیبال مردان ایران 3 – چین 0 / پیروزی دلچسب شاگردان کولاکوویچ برابر چینی هو

تیم های ملی والیبال ایران و چین در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی شان در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، تیم‌های ملی والیبال ایران و چین در سومین دیدارشان در رقابت‌های گروهی انتخابی المپیک از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در شهر جیانگمین مین به مصاف یکدیگر رفتند. دو تیم پیش از این بازی صعودشان به دور بعد و مرحله نیمه نهایی قطعی شده بود اما برای کسب عنوان سرگروهی در این دیدار با ترکیب اصلی به میدان آمدند.

ست نخست / ایران ۲۵ – چین ۲۲

تیم ملی والیبال ایران بازی در ست نخست را بسیار عالی شروع کرد و شاگردان ایگور کولاکویچ موفق شدند در همان ابتدا چند امتیاز از حریف شان پیشی بگیرند البته این برتری زمان زیادی نبرد و در ادامه تیم میزبان که از حضور هواداران پرشور اش هم سود می‌برد موفق شد چند امتیاز بگیرد و زودتر از تیم ملی کشورمان به امتیاز هشتم برسد تا دو تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند.

پس از این زمان هم اولین امتیاز برای چینی‌ها بود اما بلندقامتان ایران با کسب چند امتیاز بازی را به تساوی کشیده اند تقابل جذاب و دیدنی دو تیم تا امتیاز پانزدهم با نتیجه تساوی پیش می‌رفت اما پس از آن این میلاد عبادی پور بود که موفق شد با ضربه خوبش امتیاز شانزدهم را کسب کند و دوجانبه وقت استراحت فنی دوم بروند.

دیدار جذاب دو تیم در ادامه هم شاهد یک رقابت پایاپای بود که چینی ها به خوبی حمله می کردند و نتیجه بازی هم تا امتیاز نوزدهم برابر دنبال می‌شد اما در ادامه این سرو قامتان ایرانی بودند که با تجربه بسیار بالای خود جریان بازی را به دست گرفتند و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ برنده ست نخست این بازی شدند.

ست دوم‌/ ایران ۲۵ – چین ۲۰

نمایش دو تیم در ست دوم هم جذاب و دیدنی بود شاگردان کولاکوویچ توانستند نخستین امتیاز را کسب کنند اما در ادامه این چینی ها بودند که با گرفتن دو امتیاز از تیم ملی کشورمان پیش افتادند این برتری البته زمان چندانی نبود و دوباره ملی‌پوشان کار را به تساوی کشاندند.

تیم ملی والیبال چین اما زودتر از سرو قامتان ایرانی به امتیاز هشتم به سیب تا دو تیم به وقت استراحت فنی نخست شان برود پس از این زمان هم یک بازی کاملا پایاپای و برابر دنبال شد تا جایی که هیچ کدام از دو تیم حتی نمی توانستند دو امتیاز از دیگری فاصله بگیرند.

اشتباه در دریافت برای چینی ها به یک مشکل تبدیل شده بود و آنها نمی توانستم به خوبی مقابل سرویس های قدرتی بازیکنان ایرانی و در طرف مقابل هم برخی اشتباهات انفرادی بازیکنان در از دست رفتن این امتیاز موثر بود.

تیم ملی کشورمان در ادامه موفق شد نخستین تیمی باشد که امتیاز شانزدهم را کسب می‌کند پس از آن و همانند ست نخست بازی تا امتیازهای پایانی هم برابر و نزدیک دنبال شده اما زمانی که دو تیم در امتیاز هجدهم برابر بودند این تیم ایران بود که موفق شد از حریف پیش بیفتد.

تیم ملی والیبال چین در ادامه کار ناموفق بود و در نهایت باز هم این ملی‌پوشان ایرانی بودند که این بار با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ موفق شدند برنده ست دوم باشد.

ست سوم‌/ ایران ۲۵ – چین‌۲۱

بازی در ست سوم با کسب امتیاز برای تیم ملی والیبال چین آغاز شد آنها توانستند نخستین امتیاز این ست را کسب کنند اما در ادامه امتیاز از دست دادند تا بازی به تساوی کشیده شود پس از آن ملی پوشان کشورمان توانستند چند امتیاز بگیرند و از حریفش آن پیش بیفتند این برتری اما خیلی ادامه دار نبود و در ادامه مردان اژدهای زرد بازی را به تساوی کشیده شد تیم ملی کشورمان سرانجام امتیاز هشتم را زودتر گرفت تا دو تیم به وقت فنی استراحت نخست بروند.

پس از آن هم بازی برای لحظاتی به صورت پایاپای دنبال شده اما این روند خیلی ادامه دار نبود و پس از آن که دو تیم در امتیاز ۹ برابر بودند این ملی‌پوشان کشورمان بودند که با درخشش خود در زمین توانستند از میزبان پیشی بگیرند و در نهایت هم همین برتری را تا پایان بازی‌های رفت کردند تا با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ برنده ست سوم شوند و در مجموع سه هیچ برنده این مسابقه باشند.

سرو قامتان ایرانی حالا باید در مرحله نیمه نهایی انتخابی المپیک روز شنبه به مصاف کره‌جنوبی بروند این بازی از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار می شود تیم ملی چین هم با قطر بازی می‌کند.