کناره‌گیری از لیگ قهرمانان؛ واکنش فدراسیون فوتبال ایران در قبال رای کنفدراسیون فوتبال آسیا؟

سرانجام فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اعلام کرد که حق میزبانی از تیم های باشگاهی ایرانی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گرفته شده و 4 تیم پرسپولیس سپاهان شهرخودرو و استقلال باید در زمین بی طرف به مصاف رقبای خود بروند.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ سرانجام فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اعلام کرد که حق میزبانی از تیم های باشگاهی ایرانی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گرفته شده و 4 تیم پرسپولیس سپاهان شهرخودرو و استقلال باید در زمین بی طرف به مصاف رقبای خود بروند. در بخشی از بیانیه فدراسیون فوتبال اما نکات مبهمی وجود دارد که مشخص نیست تصمیم آنها مبنی بر رای صادر شده از سوی ای اف سی چیست:« ۱ – فدراسیون فوتبال امروز نامه‌ای رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده است و به موجب آن اعلام شده که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم های ایرانی در فصل جدید را در کشور بی طرف برگزار کند. ۲ – فدراسیون فوتبال بلافاصله پس از دریافت نامه و در روز جمعه جلسه ای را با حضور کلیه مسولین مرتبط با موضوع برگزار کرد و مراحل اولیه پیگیری ویژه در این‌باره به سرعت آغاز شد.۳ – همچنین مقرر شد در روز شنبه جلسه دیگری در این باره با حضور مدیران ۴ باشگاه نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود و تصمیم مقتضی با اعلام نظر باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو اتخاذ شود.»

اینکه فدراسیون فوتبال ایران در بند سوم این بیانیه اعلام کرده پس از جلسه، تصمیم مقتضی با اعلام نظر باشگاه ها را اعلام خواهد کرد چه معنی می دهد؟ اینکه فدراسیون فوتبال می خواهد از تیم های باشگاهی ایرانی بخواهد از حضور در لیگ قهرمانان اسیا کناره گیری کنند؟ آیا فدراسیون فوتبال نسبت به واکنش ها و پیامدهای این تصمیم اگاهی کامل دارد؟ می داند در صورت کناره گیری تیم های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان اسیا به طور قطع فوتبال ایران تا چندسال حق حضور در این رقابت ها را از دست می دهد؟ و ضرر زیادی متوجه باشگاه هایی خواهد شد که برای قهرمانی در لیگ برتر خواهند جنگید؟

باید دید فدراسیون فوتبال که حالا در انزوای کامل قرار گرفته چه تصمیماتی در این خصوص خواهد گرفت.