کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا؛ بلوف یا پذیرفتن محرومیت طولانی‌مدت؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا رای به بازی باشگاه های ایرانی در کشور ثالث داد که این موضوع با واکنش باشگاه های استقلال، پرسپولیس،سپاهانو شهر خودرو روبرو شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ وضعیت باشگاه های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هر روز بدتر از دیروز می شود و طی ابلاغیه ی کنفدراسیون فوتبال آسیا چهار تیم پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهرخودرو حق میزبانی در کشور ایران و ورزشگاه های خودشان را ندارند و باید زمین ثالث را برای میزبانی از رقبای خود انتخاب کنند.

شوی تلویزیونی یا انصراف قطعی؟

در این بین اما هر چهار مدیر تیم های ایرانی اعلام کردند در صورت عدم تحقق میزبانی تیمشان در ایران، از حضور در لیگ قهرمانان اسیا انصراف خواهند داد. محمدحسن انصاری فرد در برنامه تلویزیونی صبح امروز به صورت علنی اعلام کرد باید بازنگری نسبت به این رای توسط ای اف سی اعلام شود وگرنه پرسپولیس از حضور در این رقابت ها کناره گیری خواهد کرد. محمد مهدی نبی نیز عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نیز مقابل فدراسیون فوتبال موضع کناره گیری را تایید کرد.

موضع باشگاه استقلال ایران

همچنین خلیل زاده رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال نیز شب گذشته موضع مشابه انصاری فرد را در همین باره گرفت و گفت به هیچ عنوان در ورزشگاه بی طرف مقابل تیم کویتی حاضر نخواهند شد حتی اگر به قیمت کنار رفتن از لیگ قهرمانان اسیا تمام شود.

غرامت سنگین در انتظار فوتبال ایران


همچنین مالک شهرخودرو نیز گفت در صورت عدم بازنگری در این خصوص، نماینده مشهد نیز در این رقابت ها حاضر نخواهد شد. اما هر چهار نماینده باشگاهی ایرانی می دانند که حتی در صورت بردن این پرونده به cas شانس پیروزی ایران در این باره بسیار پایین است و احتمال باخت در شکایت وجود دارد.

محرومیت سنگین در انتظار فوتبال ایران

همچنین در صورت انصراف چهار تیم ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان اسیا به طور قطع محرومیت های سنگین تری شامل حال فدراسیون فوتبال و باشگاه های ایرانی می شود. موضوعی که علی کفاشیان شب گذشته به آن اشاره کوچکی کرد.