هندبال ایران ۲۸ – کویت ۲۴ / تیم ملی یک قدم به سهمیه جهانی نزدیکتر

تیم ملی هندبال کشورمان در چهارچوب رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا و انتخابی جهان با نتیجه ۲۸ بر ۲۴ مقابل کویت پیروز شد تا یک قدم به کسب سهمیه جهانی نزدیکتر شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، تیم‌های ملی هندبال ایران و کویت در نخستین دیدارشان در دور دوم رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا و انتخابی جهان از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در کویت به مصاف یکدیگر رفتند. هندبالیست‌های ایرانی که در دور نخست این رقابت‌ها و در گروه اول با تیم‌های هندبال نیوزلند و بحرین هم گروه بودند با ثبت آمار یک برد و یک باخت برابر نیوزلندی‌ها و بحرینی‌ها به عنوان تیم دوم گروهشان به مرحله بعدی صعود کردند.

آن‌ها در دور دوم و در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های کویت (میزبان)، قطر و کره جنوبی هم گروه شدند و حالا باید برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر و کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان برای دومین مرتبه در تاریخ، در میان ۲ تیم برتر این گروه قرار بگیرند به همین دلیل اهمیت بازی امشب بسیار زیاد است و می‌تواند سرنوشت ساز باشد.

تیم ملی هندبال کویت هم اما تیم دست و پا بسته‌ای نیست ، آن‌ها دومین تیم پر افتخار قاره کهن هستند، اما با این حال تعلیق آن‌ها در چند سال گذشته باعث شده تا آن‌ها با افت نسبتا زیادی رو به رو شوند، کویت همین چندی پیش و در رقابت‌های انتخابی المپیک هم ۲ مرتبه برابر تیم ملی کشورمان قرار گرفت که حاصل آن یک باخت و یک تساوی برای کویتی‌ها بود.

هندبال ایران - کویت
هندبال ایران – کویت

نیمه نخست / ایران ۱۳ – کویت ۱۳ 

کویتی‌ها که میزبان این دیدار بودند شاهد حضور تعداد زیادی از هوادارانشان در سالن تازه تاسیسشان بودند. نخستین حمله برای تیم ملی کشورمان انجام شد که با واکنش خوب دروازه بان کویتی‌ها همراه شد، در ادامه بازهم دروازه بان کویتی‌ها ۲ مرتبه توپ را مهار کرد و سرانجام دروازه اش توسط سجاد استکی باز شد. در ادامه حمله کویتی‌ها چند مرتبه با خطا بازیکنان کشورمان مهار شد، اما آن‌ها گل مساوی را زدند و در ادامه توسط سجاد استکی گل دوم هم زده شد.  

واکنش عالی سعید حیدری راد و در ادامه ضربه عالی از موسوی اختلاف را به ۲ امتیاز رساند. کویتی‌ها در ادامه از ۲ اشتباه پیاپی بازیکنان کشورمان استفاده کردند ونتیجه را مساوی کردند. کویتی‌ها میزبان در ادامه با وجود اخراج یکی از نفراتشان بهتر از ملی پوشان کشورمان بودند و حتی از تیم ملی کشورمان هم پیش افتادند.  بی دقتی در پاس‌ها و ضربات آخر در این لحظات مشکل ساز شده بود. با این حال حمله بعدی ایران هم بازهم باعث شدبازیکن کویتی ۲ دقیقه تعلیق شود، دروازه بان کویت در این دقایق ستاره بی، چون و چرای مسابقه بود و اجازه باز شدن دروازه اش را در ضربات پیاپی نمی‌داد.  

محمدرضا اروئی هم در ادامه  از تیم ملی کشورمان تعلیق شد و این در حالی بود که کویتی‌ها بسیار با برنامه و عالی بودند. در ادامه یونس آثاری ستاره جوان  کشورمان در ادامه گل تساوی را  به ثمر رساند. اشتباهات عجیب و غریب بازیکنان تیم ملی کشورمان در ادامه کار باعث شد تا کویت ۲ امتیاز پیشی بگیرد،  کویتی ها بی چون و چرا تیم برتر این مسابقه در این لحظات بودند.  

علیرضا حبیبی که شرایط را بسیار سخت می‌دیدی درخواست وقت استراحت فنی داشت. پس از این زمان سجاد استکیفاصله را به حداقل رساند. اما باز کویتی‌ها بهتر بودند و فاصله را به ۲ امتیاز رساندند. در ادامه کار اشتباهات پیاپی و عجیب و غریب بازیکنان ایران از جمله شاهو نصرتی در پاس‌ها باعث شد تا کویت به آسانی فاصله را به ۳ امتیاز برساند. بدون شک اگر واکنش‌های سعید حیدری راد در این دقایق نبود فاصله خیلی بیش از این‌ها می‌شد.  

درخشش بی، چون و چرای حیدری راد، تغییر در سیستم دفاعی و دقت در ضربات نهایی باعث شد تا تیم ملی هندبال کشورمان ۳ امتیاز اختلاف را از میان ببرد و بازی برابر شود، یونس آثاری و مجتبی حیدر پور با ۲ گل زیبا این کار را رقم زدند و همچنین باعث تعلیق ۲ دقیقه‌ای بازیکن کویتی شدند.  سرمربی تیم ملی کویت در ادامه درخواست وقت استراحت فنی داشت، پس از آن بازیکن ایرانی ۲ دقیقه تعلیق شد و کویت هم به گل نهم رسید، اما مجتبی حیدرپور بازی را بلافاصله به تساوی کشاند. آبی پوشان کویتی‌ها در ادامه صاحب پنالتی شدند، اما درخشش سعید حیدری راد مانع گلزنی آن‌ها شد. در ادامه حمله خوبی بازیکنان کشورمان توسط دروازه بان کویتی مهار شد. در ادامه نتیجه ۱۰ – ۹ به سود کویتی‌ها شد.  

درخشش سجاد استکی و یونس آثاری در ادامه کار نتیجه را به سود تیم ملی کشورمان کردند، با این حال در ادامه نوروزی نژاد از مین مسابقه اخراج شد تا بازهم شرایط سخت شود. البته الله کرم استکی در ادامه یک گل دیگر هم زد تا نتیجه با ۲ گل به سود ایران شود. آبی پوشان کویتی دوباره با استفاده از تعلیق بودن یکی ازبازیکنان کشورمان نتیجه را برابر کردند.  

در فاصله یک دقیقه به پایان کویتی‌ها گل سیزدهم را هم زدند، اما الله کرم کار را برابر کرد، بازی در نهایت و در پایان نیمه نخست با نتیجه برابر ۱۳ به پایان رسید.  

نیمه دوم / ایران ۱۵ – کویت ۱۱ 

شروع نیمه دوم با حمله کویتی‌ها و کسب امتیاز برای این تیم آغاز شد، در ادامه، اما یونس آثاری کار را برابر کرد. کویتی‌ها که با روحیه متفاوتی به زمین آمده بودند بازی سرعتی و خوبی را به نمایش گذاشته بودند. در ادامه، اما اشتباه کویتی‌ها و همچنین واکنش خوب حیدری راد مانع گلزنی آن‌ها شد، موسوی در ادامه گل پانزدهم را هم برای تیم ملی کشورمان زد.  

برای دقایقی درخشش عالی حیدری راد و گلزنی موسوی در نوک حمله ایران فاصله ۲ تیم را به ۲ امتیاز به سود تیم ملی ایران کرد، سرمربی کویت در این لحظات درخواست وقت استراحت فنی داشت. نخستین حمله در ادامه بازی برای تیم ملی کویت انجام شد در ادامه حیدری راد واکنش خوبی داشت، اما اشتباه اروئی باعث شد تا هم تعلیق شو د وهم تیم ملی کشورمان گل پانزدهم را دریافت کند.  

بازی در ادامه بسیار سرعتی دنبال شد و دروازه بانان ۲ تیم به خوبی توپ می‌گرفتند وبه خط حمله منتقل می‌کردند که البته هیچ کدام گل نمی‌شد. سرانجام کویت گل برابری را زد، در ادامه بازی ۲ تیم نزدیک و پر امتیاز بود و هر حمله گلی را در پی داشت، اما همچنان بازی پایپاپای و برابر بود.  

بازیکنان کشورمان در ادامه کار هم توانستند الله کرم استکی و نوروزی نژاد گل زد، اما ستاره کویتی‌ها هم فاصله را به حداقل رساند، علی صفر دروازه بان اول کویتی‌ها که در ترکیب تیمش غایب بود به میدان آمد و در ۲ صحنه مانع گلزنی ایرانی‌ها شد تا روحیه هم تیمی هایش بیشتر شود.   بازیکنان کشورمان که پس از چند لحظه نتوانستند دروازه کویت را باز کنند بازی را عصبی دنبال می‌کردند و در ادامه تیم کشورمان هم ۶ نفره شد تا کار مشکل‌تر از قبل شود. الله کرم استکی در ادامه کار یک گل زد، اما در ادامه دوباره در گل زنی ناکام بود.  

درخشش علی صفر کویتی در ادامه کار را واقعا برای مهاجمان ایرانی سخت و مشکل کرده بود. الغراوی در ادامه بازهم برای کویت گل زنی کرد، دفاع ایران در این نیمه و به خصوص در لحظاتی مشکل زیادی داشت. درخشش حیدری راد در ادامه کار و همچنین خط حمله ایران باعث شد تا فاصله ۶ دقیقه مانده به پایان این دیدار تیم ملی کشورمان با ۲ امتیاز پیش باشد، علیرضا حبیبی در ادامه ترجیح داد تا وقت استراحتی بگیرد و به بازیکنانش استراحت بدهد.  

پس از این زمان تیم ملی کشورمان حمله‌ای داشت که گل نشد و پس از آن هم حمله کویتی‌ها مهار شد، الله کرم استکی، اما بازهم در این لحظات طلایی نتوانست گل زنی کند و خیال هواداران را راحت کند. با این حال کویتی‌ها بازی را عصبی دنبال می‌کردند و همین باعث شد آن‌ها چند خطا به سود ایران داشته باشند، پس از آن الله کرم استکی فاصله را به ۳ امتیاز رساند و سرمربی کویت هم درخواست وقت استراحت فنی داشت.  

پس از این زمان کویت فاصله را به ۲ امتیاز رساند وبازهم مشکل دفاعی ایران کاملا مشهود بود. الله کرم استکی ضربه احساسی زد و موقعیت از دست رفت. بازی در لحظات پایانی بسیار نفسگیر و حساس دنبال می‌شد. شاهو نصرتی در بدترین زمان ممکن ۲ دقیقه تعلیق شد تا بدترین اتفاق ممکن برای تیم ملی کشورمان رقم بخورد. مجتبی حیدر پور در ادامه با ضد حمله یک گل غافلگیرانه به کویت زد و در ادامه حیدری راد هم با واکنش فوق العاده اش مانع گلزنی شد.  

حبیبی که شرایط را خاص می‌دید درخواست وقت استراحت فنی داشت، تیم ملی کشورمان در ادامه کار امتیاز ۲۸ را هم به دست آورد تا به یکی از ارزشمند‌ترین و غرورآفرین‌ترین پیروزی‌های چند سال اخیر هندبال دست یابد، هندبالیست‌های ایرانی در پایان با نتیجه ۲۸ – ۲۴ برنده این بازی شدند تا نخستین شکست کویتی‌های پر افتخار را در این مسابقات رقم بزنند و ۲ امتیاز ارزمند به دست آوردند. تیم ملی کشورمان حالا برای صعود از این گروه و کسب سهمیه جهانی تنها به یک برد برابر کره جنوبی یا قطر نیاز دارد.