ایران ۲۴ – قطر ۳۱ / شکست تیم ملی هندبال مقابل نایب قهرمان جهان / صعود در گرو بازی آخر

تیم ملی هندبال کشورمان در چهارچوب مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ به مصاف قطر رفت و با نتیجه ۲۴ بر ۳۱ مغلوب شد.

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، تیم‌های ملی هندبال ایران و قطر در دومین دیدارشان در رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا و انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مصر امشب از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند، ۲ تیم در حالی در این بازی برابر هم رویارویی کردند که شرایط کاملا برابر و یکسانی نداشتند.  عنابی پوشان سال‌ها است که از برترین‌های جهان و آسیا هستند و توانسته اند نتایج درخشانی کسب کنند، آن‌ها نایب قهرمان جهان هستند و در دور قبلی این مسابقات هم  به قهرمانی رسیده اند، تیم ملی هندبال قطر در مجموع سومین تیم پر افتخار قاره کهن محسوب می‌شود، این در حالی است که تیم ملی هندبال ایران مدتی است نتوانسته به جمع ۴ تیم برتر آسیا برسد.  

قطری‌ها البته تیم پا به سن گذاشته‌ای دارند و در این دوره هم نتوانستند المپیکی شوند، آن ها، اما در ۳ دیدار گذشته شان در این رقابت‌ها هم  برنده بودند و شب گذشته هم کره جنوبی پر افتخار‌ترین تیم قاره کهن را بردند، آن‌ها همچنین در چند ماه گذشته بازی‌های دوستانه زیادی داشتند و در اردو‌های مختلف هم حاضر شدند.  

تیم ملی کشورمان هم نسبت به چند سال گذشته شرایط بسیار بهتری دارد، شاگردان حبیبی پیش از این مسابقات در ۴ اردو حاضر شدند و چند بازی دوستانه با تیم‌های مختلف از جمله همین تیم ملی قطر هم داشتند. آن‌ها در آماده‌ترین شرایط به سر می‌برند و شب گذشته هم موفق شدند تیم میزبان مسابقات را ببرند.   شاید خیلی از ملی پوشان در این بازی انتظار برد نداشتند، اما بسیاری منتظر بودند تا درخشش و جانفشانی را در زمین بازی و مقابل قدرتمند‌ترین تیم آسیا ببینند.  

تیم ملی هندبال ایران - قطر / گزارش لحظه به لحظه

نیمه نخست / ایران ۱۳ – قطر ۱۱

بازیکنان تیم کشورمان آغاز کننده این دیدار بودند و نخستین حمله را انجام دادند که در نهایت توپ ایران مهار شد در ادامه قطری‌ها هم اشتباه کردندو توپ به ملی پوشان ایرانی رسید که دوباره ثمری نداشت. شوت قطری‌ها در ادامه توسط محسن باباصفری که امشب درون دروازه قرار داشت، قرار گرفت. در ادامه نخستین گل توسط ملی پوشان ایرانی به ثمر رسید.   قطری‌ها پس از آن حمله کردند و ملی پوشان ایران هم ۲ مرتبه خطا کردند، در ادامهمجتبی حیدر پور از گوش چپ گل دوم تیم ملی کشورمان را به ثمر رساند.

قطر در ادامه موفق شد روی ۲ حمله سریع بازی را به تساوی برساند. اشتباه عجیب بازیکنان کشورمان در حمله بازهم باعث شد قطر صاحب توپ شود و در ادامه گلزنی کند. تیم ملی کشورمان در ادامه گل سوم را زد و بلافاصله قطر هم جبران کرد.

درخشش دروازه بان قطر در ادامه کار مانع گلزنی تیم ملی کشورمان شد. تیم ملی قطر در ادامه توسطمبروک گل زد و عنابی پوشان در ادامه برای نخستین بار از تیم ملی کشورمان پیشی گرفتند. درخشش دروازه بان قطری‌ها و بی دقتی در ضربات کار را بسیار سخت و دشوار کرد، سید علیرضا موسوی در ادامه به دلیل خطا ۲ دقیقه تعلیق شد؛ و به قطری‌ها پنالتی داد که خوشبختانه این ضربه توسط محسن باباصفری مهار شد.

اشتباه‌های عجیب و غریب در خط حمله بازهم باعث شد قطری‌ها توپ ربایی داشته باشند و گلزنی کنند و اختلاف را به ۲ امتیاز برسانند. میلاد مسائلی در ادامه گل تساوی را به ثمر رساند. بازیکنان قطری در ادامه با یک اشتباه هم خطا دادند و هم یکی از آن‌ها برای ۲ دقیقه تعلیق شد.

سید علیرضا موسوی، اما بازهم نتوانست از فرصت پیش آمده استفاده کند و توپش را از دست داد تا موقعیت خوب برای تیم ملی کشورمان از دست برود. محسن باباصفری در ادامه با درخشش فوق العاده اش مانع بازشدن دروازه شد، قطر در ادامه گل ششم را زد، اما تیم ملی ایران با درخشش یونس آثاری و الله کرم استکی ۷ -۶ پیش افتاد تا سرمربی قطری‌ها درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد. قطر پس از این زمان نخستین حمله را انجام داد و گل تساوی را هم به ثمر رساند.

پویا نوروزی نژاد در ادامه ضربه خوبی زد که با اختلاف کمی از نار دروازه قطر به بیرون رفت، عنابی پوشان در ادامه به آسانی گل هشتم را زدند. بازهم در ادامه درخشش درواه بان قطری مانع گلزنی ملی پوشان شد. آن‌ها حمله‌ای هم ترتیب دادند که خوشبختانه با اشتباه و خطای آن‌ها توپ به ایران رسید و پوی نوروزی نژاد با گل زنی اش نتیجه را به سود تیم ملی کشورمان کرد. یکی از بازیکنان قطری در ادامه با اشتباهی که داشت برای ۲ دقیقه تعلیق شد و تیم ملی کشورمان هم در دقیقه ۲۱ نتیجه را ۱۰ – ۹ پیش افتاد.

درخشش محسن باباصفری در ادامه با درخشش فوق العده اش مانع باز شدن دروازه ایران شد و در ادامه فرار عالی یونس آثاری گل یازدهم را هم زد. پس از آن قطر حمله کرد، اما با اشتباه آن‌ها توپ به محسن باباصفری رسید و توپ آن از بالای دروازه قطر به بیرون رفت، عنابی پوشان در دقایقی در حمله پر اشتباه بودند و در نتیجه فرصت‌های خوبی برای تیم ملی کشورمان ایجاد می‌شد. تیم ملی کشورمان در ادامه فرصت خوبی را از دست دادو در ادامه قطر به پنالتی رسید که بازهم محسن باباصفری با عملکرد خوبش مانع گلزنی آن‌ها شد. مجتبی کریمان در ادامه گل دوازدهم را زد، در ادامه حمله قطری‌ها به تیر دروازه خورد تا اختلاف ۳ گل باقی بماند.

نروئی در ادامه موقعیت خراب کرد و در نهایت قطر با استفاده از آن گل دهم را زد. پویا نوروزی نژاددرادامه گل سیزدهم را هم زد، خطا روی قطری‌ها بازهم پنالتی برای آن‌ها در پی داشت که برای سومین مرتبه پیاپی توسط محسن باباصفری مهار شد. تیم ملی کشورمان در این لحظات یک یار کمتر داشت و همین باعث شد بازهم قطر گلزنی کند. تیم ملی هندبال کشورمان در پایان این نیمه با نتیجه ۱۳ – ۱۱ به پیروزی رسید.  

نیمه دوم / ایران  ۱۲ – قطر ۲۰

بازی درنیمه دوم  توسط ملی پوشان قطری آغاز شد و تیم ملی کشورمان یک یار کمتر در زمین داشت، عنابی پوشان در همان نخستین حمله گلزنی کردند. پس از آن حمله ایران با شوت الله کرم استکیهمراه شد که توسط دروازه بان آن‌ها  توپ را مهار کرد. تجربه بالای قطی‌ها به آن‌ها کمک زیادی می‌کرد و آن‌ها با روحیه متفاوتی این نیمه را آغاز کردند.فرانسیس برای قطر در ادامه گل برابری را زد.

پوریا نوروزی نژاد در ادامه با حرکتی انفجاری گل زد و عامل تعلیق بازیکن قطری هم شد. بازیکنان قطری در ادامه حمله خوبی را شکل دادند و گل برابری را هم زدند.  بازی در ادامه کاملا پایاپای و برابر دنبال می‌شد، اما اشتباه در حمله و در ادامه بازی بهتر قطری‌ها کمک کرد تا این تیم پیشی بگیرد. دروازه بان قطری در ادامه با عملکردی عالی مانع گلزنی تیم ملی کشورمان شد تا قطر تیم برتر میدان باشد.

قطر در ادامه فاصله را به ۲ امتیاز رساند تا برای ملی پوشان ایرانی سخت‌تر شود. بازیکنان کشورمان در ادامه با اشتباهشان باعث شدند تا تیم ملی قطرصاحب پنالتی شود و گل زنی کند. بازی در ادامه کاملا به سود عنابی پوشان دنبال شد، حملات سریع و سرعتی از آن‌ها و همچنین عملکرد خوب دروازه بان خوب قطری‌ها کار را بسیار سخت کرد.  

اشتباهات عجیب و غریب زیاد ایران‌ها در حمله اختلاف ۲ تیم را رفته رفته بیشتر کرد. بازیکنان کشورمان خطا‌های زیادی انجام می‌دادند و علیرضا حبیبی هم در این زمان درخواست وقت استراحت فنی داشت. تیم ملی قطر در ادامه بهتر از تیم ملی هندبال کشورمان بود و توانست اختلاف را به ۵ امتیاز برساند.

یونس آثاری در ادامه گل نوزدهم را برای تیم ملی کشورمان به ثمر رساند. در ادامه حمله قطری‌ها از دست رفت و ملی پوشان ایرانی هم نتواسنتند از موقعیتشان استفاده کنند. الله کرم استکی درادامه گل بیستم را هم زد تا اختلاف دوباره به ۵ امتیاز برسد. اما این نتیجه پایدار نبود و بازهم این قطری‌ها بودند که از فرصت‌های پیش آمده بهترین و بیشترین بهره را می‌بردند و گل زنی می‌کردند. در این میان تیم ملی کشورمان چند حمله عالی داشت، اما نمی‌توانست گلی بزند.  

هر ۲ تیم در لحظات پایانی بسیار خوب عمل می‌کردند و گل‌های زیادی می‌زدند به طوری که حتی دوربین تلوزیونی کویتی‌ها در برخی صحنه‌ها جا می‌ماند. علیرضا حبیبی که شرایط را بسیار سخت می‌دیدید در ادامه درخواست وقت استراحت فنی داشت.  

تیم ملی کشورمان در نهایت این بازی را با نتیجه ۳۱ – ۲۵ واگذار کرد تا تکلیف صعود از گروه و کسب سهمیه رقابت‌های جهانی به بازی روز پنجشنبه برابر کره جنوبی بکشد.