بیانه ای که توافق مشروط با کنفدراسیون فوتبال آسیا را کمرنگ کرد

نشست امروز مدیران باشگاه های فوتبال ایران در مقر کنفدراسیون آسیا منجر به میزبانی مشروط ایران شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، نمایندگان باشگاه های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به همراه دبیر کل فدراسیون فوتبال کشورمان امروز در جلسه با ویندزور جان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی تمام توان خود را برای بازگرداندن میزبانی ایران انجام دادند و در نهایت همان خواسته کنفدراسیون مرتجع آسیا بر کرسی نشست. بازی های حذفی 2 نماینده ایران در آسیا باید در کشور امارات برگزار شود و تنها وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال توانستند میزبانی کشور ثالث را از قطر به امارات ببرند.

پیشگیری از لغو میزبانی تیم ملی فوتبال

بازی های دور گروهی و میزبانی باشگاه های ایرانی در دور برگشت هم که قبلا از سوی کنفدراسیون آسیا تایید شده بود مشروط به تایید امنیت در روز های آتی دارد. شاید تنها برگ برنده ما در نشست امروز فقط پیشگیری از لغو احتمالی میزبانی بازی های تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های انتخابی جام جهانی بود که امید می رود کنفدراسیون سیاسی آسیا! این بار از حرف خود برنگردد و میزبانی ها به قوت خودش باقی بماند.

توافق مشروط و شکست یک مذاکره

اما دلیل اینکه مدیران عامل باشگاه های ما بعد از جلسه نتایج را یک پیروزی دانستند و مدعی شدند که از کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمانت گرفته ایم را هنوز نمی دانیم چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا باز هم معتقد است برای دور برگشت گروهی و میزبانی ایران فقط در صورت تایید امنیت می توانیم این موضوع را بپذیریم و البته فقط با بازدید از کشورمان آنها راضی به اعطای میز بانی به ایران می شوند.

استقلال و شهر خودرو ضرر کردند

تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان به صورت مستقیم در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و تیم های فوتبال استقلال و شهر خودرو در مرحله پلی آف این رقابت ها قرار گرفته اند و در صورت گذر از دیدار های حذفی باید در دور گروهی شرکت کنند.

بیانیه ای که توافق مشروط را کمرنگ کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد ابهام در توافق مشروط بنا به درخواست باشگاه های ایرانی بیانیه ای رسمی در مورد میزبانی ایران صادر کرد و این در حالی است که گفته می شود این توافق در صورت تایید امنیت در زمان مقرر برای برگزاری دور برگشت است و در صورت اتفاق خاص امکان تغییر وجود دارد که این موضوع در بیانیه لحاظ نشده است.