دربی سرخابی های جوان/ پرواز استقلال و پرسپولیس با سوخت نفت تا زمین شهر آورد

تیم های استقلال و پرسپولیس پنج شنبه هفته جاری دیدار حساس دربی پایتخت را برگزار می کنند.

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه ، در ادامه هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال تیم های استقلال و پرسپولیس تهران در بازی رو در رو با تیم های نفتی لیگ با 3 امتیاز به مصاف هم می روند تا  دربی  91 را برگزار کنند.

یحیی در دومین آزمون، مجیدی دربی اولی

دربی پیش روی از یک جهت حائز اهمیت است که سر مربی هر دو تیم در نیم فصل به تیم هایشان اضافه شدند و به نوعی دربی اولی محسوب می شوندهرچند که یحیی یکبار در فاصله زمانی کوتاهی که در پرسپولیس بود و در دربی 76 به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس قرار گرفت و به تساوی بدون گل رسید. تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته بازی سخت و حساس را  مقابل صنعت نفت آبادان به سود خود پایان داد تا با 3 امتیاز و یک محروم پای به دربی روز پنج شنبه بگذارد.

دربی با سوخت نفت!

تیم فوتبال استقلال هم در بازی خانگی مقابل تیم سخت کوش نفت مسجد سلیمان با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید  و آماده بازی دربی شد هر چند که در این دیدار مجیدی قصد داشت به چند بازیکن این تیم استراحت بدهد اما شرایط بازی به نوعی شد که مجیدی از داشته هایش در این بازی استفاده کرد و در نهایت بازی 1 بر صفر باخته را با پیروزی 2 بر 1 عوض کرد.

شیخ بزرگترین معضل فرهاد،غیبت شجاع و ترس یحیی


در این بازی شیخ دیاباته مصدوم شد اما گفته می شود این مصدومیت جزئی است و او برای بازی مقابل پرسپولیس آماده خواهد شد و این در حالی است که شجاع خلیل زاده معروف به بمب جنگندگی و روحیه در پرسپولیس با دریافت کارت زرد بازی حساس با استقلال را از دست داد و در نهایت حسین کنعانی زادگان در آزمونی سخت قرار است در بازی شهر آورد جایگزین وی شود.

استقلال زیر فشار روانی جدول

جایگاه پرسپولیس در جدول لیگ برتر حاشیه امنیت روانی بالایی را برای این تیم در بر دارد و شاید قرمز های پایتخت به تساوی در این بازی راضی باشند اما استقلال برای قهرمانی  باید حریفان مستقیم خود را  از پیش روی بردارد و این بار روانی برای استقلال هم می تواندمفید باشد و هم مضر!

ضعف پرسپولیس و قوت استقلال

استقلال باید برای این بازی از سیستم همیشگی و البته هجومی خود استفاده کند و بازی سرعتی ترابی و علیپور برای آبی ها خطرناک است و در عین حال پرسپولیس روی ضربات سر در دفاع با مشکل روبرو ست و شاید دیاباته در این بازی بتواند از قدرت سر زنی و درگیری بالایی که دارد نهایت استفاده را ببرد.
از سوی دیگر سپاهان و تراکتور تبریز چشم به این بازی دارند تا دو تیم به حداقل امتیاز برسند و شرایط برای رسیدن به صدر جدول برای آنها مهیا باشد.

مدعی قهرمانی از این بازی بیرون می آید؟

شاید در چند سال اخیر این دربی از حساس ترین ها محسوب شود و فرهاد مجیدی و گل محمدی به عنوان سر مربیان نسل جدید فوتبال ایران باید در آزمونی سخت کلید یک رقابت برای سال های متمادی را بزنند و در صورت شکست برای هر دو سخت و دشوار خواهد بود.
پرسپولیس در صورت پیرزی در این دیدار یک بازی دشوار دیگر پیش روی دارد و آنهم در برابر سپاهان مدعی است و قرمز ها می دانندبا پیروزی در این 2 بازی نیمی از راه قهرمانی چهارم را طی کرده اند.