دربی تهران | کدام بازیکنان فعلی، سابقه گلزنی در شهرآورد را دارند؟

دربی پایتخت از دور برگشت لیگ نوزدهم ظهر فردا در ورزشگاه آزادی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال با قضاوت بیژن حیدری آغاز خواهد شد. این مسابقه از حساسیت بالایی برخوردار است اما بد نیست نگاهی به لیست بازیکنان دو تیم بیاندازیم که در دربی های گذشته موفق به گلزنی شدند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ؛ در تیم فوتبال پرسپولیس، سید جلال حسینی، علی علیپور و احمد نوراللهی از جمله بازیکنانی هستند که با پیراهن تیمشان توانستند در چند فصل اخیر دروازه استقلال را باز کنند. سیدجلال حسینی در بین این سه بازیکن تنها کسی است که گل او منجر به پیروزی تیمش نشده است. دربی جنجالی که 2 فصل قبل در لیگ هفدهم برگزار شد و سرخ ها با وجود برتری نسبی با حساب سه بر دو شکست خوردند تا منصوریان به اولین برد دربی خود در قامت سرمربی دست پیدا کند. آن مسابقه جنجالی تا دقیقه 92 با حساب سه بر یک به سود استقلال در جریان بود که سیدجلال حسینی در دقیقه 93 با ضربه سر دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کرد تا اختلاف به حداقل برسد.

علی علیپور اما در سال 95 و در سن 17 سالگی توانست در آخرین مسابقه لیگ، دروازه وحید طالبلو را باز کند تا امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی استقلال در یک فصل دو بار مقابل سرخ ها شکست خورده باشد؛ دیدار رفت با مربیگری حمید درخشان و دیدار برگشت با هدایت برانکو. آن مسابقه با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. در لیگ هجدهم نیز علیپور با قضاوت بیژن حیدری موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه سید حسین حسینی را باز کند تا باز هم آن مسابقه با حساب یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان برسد. با این اوصاف علیپور هربار برتی تیمش گلزنی کرده پرسپولیس در دربی به برتری رسیده است.

احمد نوراللهی نیز 10 فروردین 98 توانست در دیداری شش امتیازی با ضربه سر دروازه سید مهدی رحمتی را باز کند تا پرسپولیس با این برد حساس در یک قدمی قهرمانی در لیگ برتر قرار بگیرد.

در میان استقلالی ها اما وریا غفوری و فرشید اسماعیلی سابقه گلزنی در دربی را دارند که غفوری در واقع آخرین گل استقلال را در دربی در دقیقه 44 وارد دروازه بیرانوند کرد و آن مسابقه با حساب یک بر صفر به سود آبی های تهران پایان یافت و فرشید اسماعیلی نیز یکی از سه گل تیمش را در پیروزی سه بر دو استقلال در دیدار مذکور به ثمر رساند.