گزارش ویژه | سومین ردصلاحیت علی دایی برای مربیگری در فوتبال

علی دایی که قرار بود سرمربی تیم ملی ایران شود و در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز دو رای داشت به دلیل آنچه «عدم تایید حراست» نامیده شده، از لیست کاندیداهای هدایت تیم ملی ایران خط خورد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، سرمربی سابق سایپا بعد از استعفای مارک ویلموتس، در کنار امیر قلعه نویی تبدیل به گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی ایران قرار گرفت؛ مذاکرات به خوبی پیش رفت اما گمانه زنی ها حاکی از آن بود که باوجود توافق دوجانبه، رضایت بالایی ها با مربیگری دایی در تیم ملی وجود ندارد و او نمی تواند سرمربی ایران شود. به همین دلیل امیر قلعه نویی تبدیل به تنها گزینه ایرانی شد که فدراسیون فوتبال می توانست با او صحبت کند؛ هرچند در نهایت دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران شد و باشگاه سپاهان اجازه نداد سرمربی تیمش به تیم ملی ملحق شود اما عدم حضور دایی در تیم ملی آنهم بنا به دلایل غیرفوتبالی، موضوعی است که برای شهریار فوتبال ایران برای سومین بار رخ می دهد:

دومین بار؛ اخراج از سایپا

دایی که فصل گذشته با سایپا در لیگ هجدهم نتایج سینوسی می گرفت به یکباره با درگیری با مدیرعامل این تیم به دلیل عدم پرداخت مطالبات بازیکنان از کادر فنی باشگاه اخراج شد. اینطور که از شواهد پیدا بود تنش و درگیری دایی با مدیریت مجموعه باعث این اخراج شده بود و مسایل فنی زیاد با برکناری او ارتباط مستقیمی نداشت. دایی بعد از این برکناری به شکل بی سابقه ای خارج از فوتبال قرار دارد و بارها از گوشه کنار مطرح می شود که تیم ها حق مذاکره با او را ندارند. هرچند باشگاه ذوب آهن با دایی به توافق کامل رسیده بود که این بار شهریار آن را رد کرد.

اولین بار؛ برکناری با دستور رئیس جمهور

مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2010 با مربیگری علی دایی همراه بود و تیم ملی ایران بازی حساسی را مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی برگزار می کرد. در این مسابقه که تقابل حیثیتی دو همسایه غرب اسیا بود، جنگ صعود به جام جهانی لقب داشت. عربستان تنها در صورت پیروزی مقابل ایران شانس خود را برای حضور در جام جهانی تقویت می کرد و ایران نیز به دلیل تساوی مقابل امارات در دوبی، باید حتما در این مسابقه پیروز می شد؛ حضور 100 هزار تماشاگر ایرانی و همینطور محمود احمدی نژاد در این مسابقه نشان داد که تا چه حد حساسیت این مسابقه بالا است. تیم ملی ایران با گل مسعود شجاعی پیش افتاد اما در دقیقه 79 و 83 دروازه رحمتی باز شد تا شعار «دایی حیا کن» در ورزشگاه بلند شود. سرمربی تیم ملی همان شب از سمت خود برکنار شد و بعدها اعلام کرد با دستور مستقیم رئیس جمهور وقت بوده که برکنار شده است.

دایی حالا امروز مصاحبه ای مشابه با ایسنا انجام داده که برای هدایت تیم ملی ایران توسط حراست ردصلاحیت شده است؛ پس این سومین ردصلاحیت دایی در طول ده سال مربیگری او در فوتبال ایران می تواند لقب بگیرد. مربی که همچنان خارج از گود قرار دارد و نمی تواند به فوتبال بازگردد…