پرسپولیس و یحیی در بن بست تاکتیکی

تیم فوتبال پرسپولیس تهران اولین شکست را با یحیی گل‌محمدی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل قطر تجربه کرد که البته با تغییر سبک یحیی، انتقاداتی به سمت او روانه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ یحیی گل‌محمدی از زمان روی کار آمدنش به عنوان سرمربی پرسپولیس دو برد و یک تساوی بدست آورده بود که هر سه مسابقه با تیم های بالانشین لیگ بود.

یحیی گل محمدی و خط تهاجمی خنثی

یحیی در دیدار با استقلال از همان ترکیب همیشگی استفاده کرد با این تفاوت که شجاع خلیل زاده به دلیل دریافت کارت زرد سوم از ابتدای لیگ، تقابل با تیم فوتبال استقلال را از دست داد. در آن مسابقه حملات پرسپولیس به در بسته خورد تا اینکه بشار رسن و استوکس راهی زمین شدند ولی چینش بازیکنان تغییری نکرد. در دیدرا با الدحیل اما یحیی تصمیم گرفت سیستم تیمش را از چهار چهار دو خطی به چهار دو سه یک تغییر دهد؛ با این تغییر بود که پرسپولیس از دو به یک مهاجم رسید و خط حمله این تیم اثرگذاری همیشگی را از دست داد.

پرسپولیس و خط دفاع پُر اشتباه

بشار وارد ترکیب شد و به عنوان مهاجم کاذب یا همان هافبک تهاجمی بکار گرفته شد و ترابی و امیری نیز به عنوان دو هافبک راست و چپ وارد زمین شدند. نوراللهی و ربیع خواه نیز دو هافبک دفاعی سرخ ها در این مسابقه بودند. ذهنیت یحیی این بود که با این چینش بتواند زهر حملات الدحیل را در بیست دقیقه ابتدایی مهار کند و بعد به فکر ضدحملات برق آسا با حضور بشار باشد. اما با اشتباهات مرگبار خط دفاع این اتفاق رخ نداد و همین تاکتیک علیه یحیی استفاده شد.

حضور بی ثمر اوساگونا

در نیمه دوم با اضافه شدن اوساگونا به خط حمله، چینش بازیکنان بازهم به همان چهار چهار دو خطی بازگشت و این تیم در نیمه دوم علاوه بر در اختیار گرفتن مالکیت توپ، یکی دو موقعیت گل در پایان مسابقه خلق شد اما انتقادی که به تاکتیک روز گذشته تیم یحیی وارد است؛ اینکه با چرخش توپ و مالکیت توپ بالا این تیم نتوانست موقعیت گل آنچنانی روی دروازه قطری ها ایجاد کند و درواقع سرمربی الدحیل با کنترل بازی و دادن توپ به پرسپولیس، دفاع منطقی را انجام داد تا بازی به پایان برسد.

سپاهان پل عبور یحیی از بحران

با این حال تقابل با تیم فوتبال سپاهان می تواند عیار پرسپولیس یحیی را در لیگ برتر مشخص کند، مسابقه ای حساس که در صورت توقف سپاهان، سرخ ها یک گام دیگر به قهرمانی در لیگ برتر نزدیک تر از قبل خواهند شد.
انتهای پیام/