حکم عضویت متهم فراری فساد کلان مالی در هیئت مدیره استقلال توسط سلطانی فر

متهم پرونده فساد پتروشیمی در تاریخ 13 بهمن 1398 توسط وزیر ورزش به عضویت هیئت مدیره باشگاه استقلال در آمد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، در انتخابات هیئت مدیره باشگاه استقلال در تاریخ 13 بهمن 1398 ، مهدی شریفی نیک نفس به عنوان یکی از اعضا جدید هیئت مدیره این باشگاه توسط مسعود سلطانی فر ، وزیر ورزش و جوانان تائید و انتخاب شد.

مهدی شریفی نیک نفس ، با داشتن اطلاع به بهانه دور زدن تحریم های کشور و به بهانه پیگیری پرونده های پتروشیمی ، با فساد اقتصادی کلان از کشور فرار کرد.

در کنار وی نام چهارده نفر دیگر در پرونده پتروشیمی به چشم میخورد که برای آن ها کیفر خواست مشارکت و معاونت در اخلال کلان اقتصادی در حوزه پتروشیمی صادر شده است.

این پرونده ، پرونده کاتالیست های تقلبی و 6 میلیارد و 656 میلیون یورویی پتروشیمی می باشد که در بین متهمان، نام افرادی چون مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی (رضا حمزه‌لو) ، عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی عباس صمیمی و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایران (عباس صمیمی) و مرجان شیخ الاسلامی به چشم می خورد.

همکاری اکبر طبری، کاشناس و بازپرس پرونده در فرار مهدی شریفی نیک نفس

به نظر می رسد کارشناس پرونده مهدی شریفی نیک نفس نیز، از این فرار اطلاع داشته و بازپرس وی نه تنها او را ممنوع الخروج نکرده بلکه با دستورات غیرقانونی 4 میلیارد و 600 میلیون از وثیقه های او را آزاد کرده است. این فرار با هماهنگی مسئولان شرکت اسپک و شرکت بازرگانی پتروشیمی صورت گرفته است. جالب این است که او هنوز توسط پلیس امارات بازداشت نشده است

اکبر طبری ، معاون اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضائیه نیز در این پرونده دخالت در دارد و در فرار متهم نقش دارد. دلیل فراری دادن شریفی نیک نفس ، داشتن اطلاعات بالای وی از مسائل پشت پرده پرونده ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورویی  و ورود کاتالیست‌های تقلبی به کشور است.

گفته می شود در میانه های اسفند ماه از متهمان اعتراف گرفته می شود. و دادستان تهران(دولت آبادی) بعد از 5 سال از صدور کیفر خواست این پرونده خبر داد.

مدیران شرکت های پتروشیمی به دستور مدیران و مسئولان وزارت نفت توجه نکردند و با دخل و تصرف در ارز های متعلق به محصولات صادراتی ، منابعی را به سود خود برداشته اند.

نقش داشتن اعضای تیم اکبر طبری ، معاون سابق اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه در این فرار نیز محتمل است.

فساد پرونده پتروشیمی جزو پرونده های بزرگی است و صادر شدن حکم عضویت یکی از متهمان این پرونده در هیئت مدیره باشگاه پرطرفدار استقلال از سوی وزیر ورزش و جوانان جای تعجب دارد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید: سلطانی فر : حضور مردم در راه پیمایی انقلاب را بیمه کرده است