کوهنوردان حسابی مواظب باشند بهمن در راه است

فدراسیون کوهنوردی طی اطلاعیه ای به تمامی افرادی که برای کوهنوردی به ارتفاعات می روند هشدار سقوط بهمن داد .

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه ، این فدراسیون اعلام کرد که  سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

همچنین طی از شب چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و برای ارتفاعات و قله‌ها و خط الرأس‌های غرب و شمال غرب، زاگرس شمالی و مرکزی و به تدریج طی پنج‌شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده برای البرز غربی و مرکزی، استان‌های زنجان، قزوین ، مرکزی بارش برف و وزش باد شدید و کولاک پیش بینی می‌شود.

طی روز پنج‌شنبه سامانه بارشی در غرب کشور تقویت و بارش برف تشدید خواهد شد، و بارش شدید برف و وزش باد شدید و کولاک برای ارتفاعات زاگرس به همراه دارد. شدت بارش متعلق به استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویر‌احمد است که با جاری شدن سیلاب در دامنه‌های کوهستانی، طغیان رودخانه‌های پایین دست و احتمال بهمن در دامنه‌ها و دالان‌های پرشیب همراه است.

به تدریج از عصر پنج‌شنبه بارش‌ها برای نواحی غربی کشور تضعیف و به البرز مرکزی و شرقی گسترش می‌یابد و برای این مناطق ابرناکی و بارش برف و وزش باد شدید، کولاک  و احتمال وقوع بهمن به همراه دارد.

برای روز جمعه منطقه فعالیت این سامانه با شدت کمتر به‌صورت بارش برف و وزش باد شدید به ارتفاعات و قله‌های خراسان شمالی و البرز شرقی محدود می‌شود.

بنابراین طی روزهای چهارشنبه و به‌ویژه پنج‌شنبه، بخش‌های غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس برای فعالیت‌های مرتبط با کوهستان نامناسب است.

همچنین طی روز جمعه برای بخش‌های شمال شرقی و البرز شرقی شرایط جوی برای کوهنوردی نامناسب است.