نشست هماهنگی لیگ برتر والیبال برگزار شد

طبق برنامه مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران، جام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی روز چهارشنبه 28 اسفندماه به پایان می‌رسد.

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه ،

مرحله پلی‌آف لیگ برتر از روز سه‌شنبه پنجم فروردین به میزبانی فدراسیون والیبال آغاز می‌شود و دهم فرودین با معرفی تیم‌ قهرمان به پایان می‌رسد.

نشست هماهنگی برگزاری مرحله پلی‌آف لیگ برتر مردان ایران امروز چهارشنبه به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی و با حضور وحید مرادی مشاور عالی رئیس فدراسیون، علی فتاحی سرپرست دبیری، منوچهر پورحسن سرپرست سازمان لیگ، مهدی اسلامی خزانه‌دار فدراسیون، نمایندگانی از حراست مجموعه ورزشی آزادی و روسای کمیته‌های مختلف فدراسیون والیبال برگزار شد.

در این نشست، در خصوص میزبانی مناسب از تیم‌ها و تماشاگران، تدارک امکانات مورد نیاز تیم‌ها، برنامه فروش بلیت، صدور کارت برای خبرنگاران و عکاسان، هماهنگی با داوران و ناظران مرحله پلی‌آف، پیش‌بینی برای عوامل اجرایی مسابقات و دیگر موارد مورد نیاز، گفت‌وگو و تصمیمات مقتضی گرفته شد.

*روش برگزاری مرحله پلی‌آف:

• تیم‌هایی که در پایان مرحله مقدماتی رتبه‌های اول و دوم جدول رده‌بندی را به دست ‌آورند، به طور مستقیم به مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف صعود می‌کنند.

• تیم‌های سوم تا هشتم جدول رده‌بندی، در دو گروه سه تایی و به صورت دوره‌ای و متمرکز با هم رقابت می‌کنند و از هر گروه، یک تیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کند.

• گروه الف مرحله پلی‌آف متشکل از تیم‌های سوم، ششم و هفتم جدول رده‌بندی و گروه ب متشکل از تیم‌های چهارم، پنجم و هشتم هستند.

• بعد از انجام مسابقات گروهی پلی‌آف، تیم اول گروه الف با تیمی که مقام دوم لیگ در مرحله مقدماتی را کسب کرده بازی می‌کند و تیم اول گروه ب مرحله پلی‌آف، با تیمی که مقام اول مرحله مقدماتی لیگ را به دست آورده، به صورت ضربدری در مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف رقابت می‌کنند.

• بازنده‌های بازی‌های ضربدری، برای کسب مقام سوم و برنده‌ها، برای کسب مقام‌های اول و دوم بازی خواهند کرد.

• ورود تیم‌ها برای مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف، روز دوشنبه چهارم فرودین 99 خواهد بود و تمرینات تیم‌ها، همان روز در سالن فدراسیون برگزار می‌شود.