اولین بازیکن خارجی در لیگ ۹۷ بسکتبال بانوان

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال بانوان از پنجشنبه، چهارم بهمن ماه برگزار می‌شود و هشت تیم راه یافته به این مرحله برابر هم به میدان می‌روند. دانشگاه آزاد اسلامی که در گروه اول با کسب ۸ برد و ۱۸ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه خود به پلی آف صعود کرد، در این مرحله برابر خانه بسکتبال بندرعباس که تیم سوم گروه دوم است به میدان می‌رود. این تیم همچنین برای تقویت تیم خود یک بازیکن خارجی جذب کرده است.

آزاده زمانپور، سرمربی تیم بسکتبال بانوان دانشگاه آزاد درباه مرحله پلی‌آف و بازی برابر خانه بسکتبال بندرعباس بیان کرد: پلی‌آف مهمترین بازی‌های فصل است و ما ابتدا برابر خانه بسکتبال بندرعباس به میدان می‌رویم. برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهیم و نگاهمان اینگونه نیست که شاید بازی راحتی باشد. اگر بازی اولمان را ببریم احتمالا به گروه بهمن می‌خوریم که بازی فوق العاده‌ای خواهیم داشت و حساسیت‌های خود را دارد. تیم ما تیم خوبی است و تلاش‌مان را می‌کنیم. تا الان هم بازیکنان واقعا تلاش کردند تا در شرایطی که من می‌خواهم قرار بگیرند. شاید خیلی مربی سخت‌گیری هستم و شرایط برای بازیکنانم سخت بوده، اما در تمام این مدت خوب همراهی کردند و  خدا را شکر نتیجه‌اش را هم گرفتند. یک بازیکن خارجی از ترکمنستان (آینا گوکوا) به تیم اضافه کردیم. امیدوارم در تمریناتمان با سایر بازیکن ها هماهنگ شود و نتیجه بگیریم. به طور کلی راه  خیلی طولانی تا قهرمانی داریم. 

او در مورد مرحله گروهی لیگ گفت: به نظرم تیم‌های گروه ما واقعا خوب کار کردند. هیرو فوق العاده بود و تیم‌های گرگان و نفت هم خوب بودند. گاز هم بسکتبال خوبی را نمایش می‌داد. شاید بازی دور رفت با گرگان راحت بود ولی می‌دانستم بازی برگشت‌مان راحت نیست و همین‌گونه هم شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره زیر ۲۳ سال بانوان در ادامه به اردوی سه روزه تیم‌های ملی بسکتبال سه نفره زیر ۲۳ سال و بزرگسال بانوان پیش از شروع مرحله پلی‌آف اشاره کرد و گفت: در جریان مسابقات لیگ نمی‌شود اردوی پرفشار و جدی برگزار کرد.  قطعا برنامه‌هایمان برای تیم ملی به صورت جدی بعد از این مسابقات خواهد بود، چون بازیکنان درخدمت تیم‌های‌ باشگاهی‌شان هستند.

او در مورد تشکیل اردوهای تیم ملی بسکتبال پنج نفره اظهار کرد: فدراسیون قبلی تا پیش از اینکه حجاب تایید شود، اردوهایی را برگزار می‌کرد که خوب بود و شاید انگیزه‌ای برای بازیکنان لیگ محسوب می‌شد تا خوب کار کنند، اما بعد از آمدن فدراسیون جدید فرصتی برایش پیش نیامده که این کار را انجام دهد چرا که خانم شجاعی اواخر لیگ سال گذشته شروع به کار کردند و قطعا باید لیگ امسال برگزار شود و با بررسی تقویم بازی‌ها اردوها را برگزار کنند. فکر می‌کنم بعد از لیگ طبیعی باشد که بازیکن‌ها انتخاب شوند و بسکتبال پنج نفره کارش را آغاز کند. 

زمانپور در پایان در مورد انتخاب سرمربی و بازیکنان تیم ملی پنج نفره گفت: نمی دانم اساس انتخاب مربی از نظر فدراسیون چیست ولی الان مربی‌هایی که در لیگ کار می‌کنند شاید جزو نفرات انتخابی هدایت تیم ملی باشند اما آنچه که می‌تواند پایه انتخاب بازیکنان برای حضور در تیم ملی باشد نگاه به آمار آنها است. به هر حال برخی از بازیکنان آنقدر شاخص هستند که نمی‌شود آنها را نادیده گرفت. نمی‌توانم بگویم ۱۰۰ درصد اما تا حد زیادی آمار به کار می‌آید. علاوه بر این فیلم بازی‌ها موجود است، کسی که هدایت تیم ملی را به عهده می‌گیرد باید فیلم تمام بازی‌ها را ببیند چون نباید در حق هیچ بازیکن و تیمی احجاف شود.

منبع: ایسنا