رقابت نادال و جوکوویچ برای کسب عنوان تنیس آزاد استرالیا

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رافائل نادال و نواک جوکوویچ در فینال تنیس آزاد استرالیا که روز یکشنبه برگزار خواهد شد برای کسب عنوان گرند اسلم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و هر دو به دنبال ثبت رکورد هستند. دو تنیسور درجه یک جهان روز یکشنبه در ورزشگاه راد لیور آرنا در ملبورن به مصاف هم خواهند رفت. مسابقات اخیر این دو حتی از مسابقات به یاد ماندنی آنها در گذشته هم تماشایی تر بوده است.

جوکوویچ به دنبال کسب سومین گرند اسلم متوالی خود است در حالی که نادال در صورت پیروزی به دومین موفقیت خود در این رقابت ها دست خواهد یافت. نادال که سه مسابقه آخر خود در تنیس آزاد استرالیا را باخته – از جمله در نبرد با جوکوویچ که در سال 2012 حدود 6 ساعت به طول انجامید – برای این مسابقه از انگیزه بسیار بالایی برخوردار است.

بر اساس آمار موسسه اُپتا، ارقام مهمی که مربوط به رویارویی این دو تنیسور بزرگ جهان هستند عبارتند از:

* جوکوویچ و نادال در زندگی حرفه ای خود 52 بار با یکدیگر روبرو شده اند که تنیسور صربستانی 27 پیروزی را از آن خود کرده و تنیسور اسپانیایی 25 بار به پیروزی رسیده است.

* جوکوویچ هر هفت مسابقه خود در زمین سخت مقابل نادال را برده است. او همچنین در مجموع از 10 بازی فینال انفرادی اخیر خود در 9 بازی به پیروزی رسیده است.

* جوکوویچ از 24 بازی فینال انفرادی در مقابل نادال 14 بار پیروز شده است.

* جوکوویچ قصد دارد به هفتمین رکورد پیروزی در تنیس آزاد استرالیا دست یابد که در کل پانزدهمین پیروزی او خواهد بود. در صورت برد، رکورد او از رکورد پیت سمپراس پیشی خواهد گرفت و تنها راجر فدرر (20 پیروزی) و نادال (17 پیروزی) از او بالاتر خواهند بود.

*جوکوویچ هرگز در فینال تنیس آزاد استرالیا شکست نخورده است اما دو فینال انفرادی آخر خود را باخته است.

* تنها یکی از مسابقات فینال انفرادی مردان، در ست های متوالی به نتیجه رسیده و به ست اضافی نکشیده است.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: بین اسپورت