شهناز یاری: درباره هدایت تیم ملی فوتسال بانوان بعد از فینال صحبت می‌کنم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه؛ در بازی رفت فینال رقابت‌های فوتسال بانوان دو تیم نامی نو اصفهان و مس رفسنجان رو در روی هم قرار گرفتند و در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا تکلیف قهرمان در بازی برگشت و در اصفهان مشخص شود.

سرمربی تیم فوتسال بانوان نامی نو اصفهان درباره تساوی مقابل تیم مس در رفسنجان گفت: شرایط رقابت‌های پلی آف با مسابقات لیگ متفاوت است، به عنوان مثال حذف تیم ملی حفاری توسط مس رفسنجان نمونه بارز تفاوت دو مرحله را نشان می‌دهد. چهار تیم خوب و شایسته در پلی آف حضور داشتند، البته دو تیم دیگر نیز شایستگی حضور در این مرحله را داشتند و این نشان می‌دهد سطح کیفی مسابقات لیگ افزایش داشته است.

شهناز یاری ادامه داد: می دانستیم که کار سختی در رفسنجان خواهیم داشت، آنها از شرایط میزبانی بهره بردند و تماشاگران نیز این تیم را حمایت کردند. توپ بازی بسیار بی کیفیت و درجه ۳ بود که همین مشکلاتی را در جریان بازی حتی برای تیم مس به وجود آورد. البته آنها به بازی با این توپ  عادت داشتند، ای کاش فدراسیون از یک توپ واحد برای برگزاری مسابقات استفاده می کرد.

وی افزود: بنابر دلایلی نتوانستیم در این بازی کارخودمان را انجام دهیم چرا که دو بازیکن اصلی کارت زرد داشتند و اگر در این بازی کارتی دریافت می کردند بازی برگشت را از دست می دادند به همین دلیل استراتژی ما کنترل بازی بود و محتاط بازی کردیم. گل نخست را که دریافت کردیم سعی کردیم گل را جبران کنیم تا در اصفهان کار سختی نداشته باشیم. در ۵ دقیقه پایانی پاور پلی کردیم و موفق شدیم گل تساوی را به ثمر برسانیم. این گل برایمان بسیار ارزشمند بود چون در خانه حریف بود. همچنین بازیکنان حیاتی ما نیز کارتی دریافت نکردند و در واقع چیزی را از دست ندادیم.

یاری تاکید کرد: باید بهتر بازی می کردیم اما شرایط به گونه‌ای بود که نتوانستیم بازی واقعی خود را به نمایش بگذاریم، روز جمعه و در اصفهان بازی واقعی نامی نو را خواهید دید.

سرمربی تیم فوتسال نامی درباره شرایط و وضعیت برگزاری مسابقات لیگ نیز گفت: انتظار داریم از فوتسال بانوان استقبال بیش تری صورت گیرد، تیم ما ابتدا مسابقات را از تهران و با نام سپید رود آغاز کرد اما در ادامه سر از اصفهان در آوردیم. چرا تهران نباید تیمی در رقابت‌های لیگ داشته باشد در حالیکه اکثر بازیکنان خوب تهرانی هستند. خیلی بد است که باید از زندگی خود بزنیم و در چنین شرایطی در استانی دیگر ادامه دهیم. اسپانسرها باید به سمت ورزش بانوان بیایند، فوتسال بانوان قهرمانی آسیا را با خود یدک می‌کشد. در برنامه ۲۰۲۰ شبکه ورزش بخش‌هایی از فوتسال بانوان نیز پخش می شود و اسپانسرها دیگر نباید بهانه ای درباره دیده نشدن داشته باشند. امیدوارم فوتسال بانوان در سال آینده با برنامه تر و محکم تر گام بردارد.

شهناز یاری درباره شایعات مطرح درباره مربی گری وی در تیم ملی فوتسال بانوان نیز گفت: اجازه دهید فینال مسابقات تمام شود، در حال حاضر چیزی رسمی اعلام نشده و پس از پایان فینال صحبت خواهیم کرد.

منبع: مهر