اظهارات قهرمان اسکی ایران در مورد رقابت های المپیک زمستانی

ستار صید یکی از المپین های ایرانی در رقابت های المپیک زمستانی چین است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  سید ستار صید نماینده اسکی صحرانوردی کشورمان که چهارمین حضور خود در المپیک زمستانی را تجربه می‌کند  گفت: خوشبختانه موفق شدم طی ۳ مرحله مسابقات انتخابی المپیک به رتبه اول برسم و افتخار این را پیدا کنم که برای چهارمین بار نماینده کشورم در بازی‌های المپیک زمستانی باشم.

المپیک را چطور ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به اینکه چهارمین دوره المپیک زمستانی را تجربه می‌کنم سعی می‌کنم از تجربیاتی که در ۳ دوره حضور در المپیک دارم استفاده کنم و فاصله‌ای که تا المپیک مانده حداقل کمتر از ۲۰ روز در همین پیست شهید قطاسلو (نزاجا) تمرین می‌کنم. تمام توانم را در المپیک خواهم گذاشت تا امتیاز خوبی را برای اسکی و ورزش کشورم کسب کنم.

چه عاملی باعث موفقیت یک ورزشکار می‌شود؟

رشته اسکی استقامت همانطور که از اسمش پیداست به صبر و پشتکار زیادی احتیاج دارد. این خیلی مهم است که اسکی بازان در این رشته حداقل دوبار در روز تمرین داشته باشند. یکی از مواردی که می‌تواند ورزشکار را در این رشته به موفقیت برساند این است که علاوه بر تمرینات روی برف با بدنسازی و آمادگی جسمانی بار فنی خود را بالا ببرند تا روی برف خوب کار کنند.

از لحاظ شرایط بدنی در چه سطحی قرار دارید؟

با توجه به شرایط آب و هوایی کشورمان بارش برف کمی داریم و بیشتر فصل را سعی کردم با دویدن، کوهنوردی و رول اسکی خودم را آماده نگه دارم چرا که شرایط بدنی و آمادگی جسمانی در این رشته حرف اول را می‌زند.

سید ستار صید در پایان هفته سوم رقابت‌های بین المللی اسکی صحرانوردی در پیست اسکی شهید قطاسلو موفق شد به عنوان نماینده اعزامی به بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین انتخاب شود.

بیشتر بخوانید:عاطفه احمدی ملی پوش اسکی آلپاین جواز حضور در المپیک زمستانی را کسب کرد
ناظریان:وزیر ورزرش به جامعه اسکی دلگرمی داد
انتخابی اسکی المپیک زمستانی لغو شد

انتهای پیام/