نتیجه و خلاصه بازی تیم ملی فوتبال بانوان ایران – چین

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در دیدار با چین در جام ملت‌های آسیا با نتیجه سنگین شکست خورد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در دومین مسابقه خود در جام ملت‌های آسیا امروز یکشنبه به مصاف چین دارنده 8 عنوان قهرمانی آسیا به میدان رفت و با نتیجه 7 بر صفر شکست سنگینی خورد.

نیمه اول در حالی که بیشترین مالکیت توپ برای چینی‌ها بود و تعداد شوت‌های در چارچوب آنها بیشتر بود، چین با نتیجه 2 بر صفر برنده به رختکن رفت. وانگ شوانگ و ژیائو در نیمه اول دروازه کشورمان را باز کردند. در ابتدای نیمه دوم ایراندوست 2 تغییر در تیم ایجاد کرد و سارا ظهرابی‌نیا و نگین زندی را به زمین فرستاد اما یک پنالتی اعلام شده برای حریف باعث شد تا سومین گل هم توسط وانگ وارد دروازه کشورمان شود.

در نیمه دوم دفاع ایران بسیار متزلزل عمل کرد و با فشارهایی که بازیکنان چین روی دروازه وارد می‌کردند، بازیکنان کشورمان فقط در حال دور کردن توپ بودند اما باز هم تیم چین موفق شد در نیمه دوم 5 توپ دیگر را وارد گل کند تا بازی با نتیجه 7 بر صفر به سود چین به پایان برسد. در بازی امروز چین 81 درصد و ایران 19 درصد مالکیت توپ داشتند. تعداد شوت‌های در چارچوب چین 12 و ایران یک عدد بود. چین با برد امروز با 6 امتیاز در صدر باقی ماند.

زهره کودایی، بهناز طاهرخانی (کاپیتان)، غزاله بنی طالبی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی، ملیکا محمدی، زهرا سربالی (فاطمه امینه برازجانی)، هاجر دباغی (الهام فرهمند)، ثنا صادقی (سارا ظهرابی‌نیا)، افسانه چترنور (نگین زندی) و سمانه چهکندی (سارا قمی) ترکیب ایران در این دیدار بودند.

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در نخستین دیدار برابر هند به تساوی بدون گل رسیده بود. ملی‌پوشان در آخرین بازی مرحله مقدماتی روز چهارشنبه 6 بهمن به مصاف چین تایپه می‌روند. چین تایپه و هند در دومین بازی عصر امروز مقابل هم قرار می‌گیرند.

12 تیم در جام ملتهای آسیا حضور دارند که 5 تیم برتر به صورت مستقیم جواز حضور در جام جهانی 2023 را کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

برنامه رقابت های تیم ملی فوتبال بانوان در جام ملتهای آسیا
تمجید AFC از ملی‌پوشان فوتبال بانوان؛ تیم شجاع ایران تساوی بر هند را تحمیل…
اعلام جوایز تیم‌های برتر در جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا

انتهای پیام/