مدال برنزی که به آسانی از دست رفت/ شگفتی سازی هندبال ایران در عربستان کامل نشد‌

تیم‌های ملی انبار ایران و عربستان امروز در رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف هم رفتند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تیم‌های ملی ایران و عربستان در رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در سالن اصلی شهر دمام عربستان به مصاف یکدیگر رفتند .
نیمه نخست/ایران ۱۲ – عربستان ۱۵
این دیدار با حمله برای تیم میزبان آغاز شد آنها با وجود چند دفاع پیاپی از ملی‌پوشان ایرانی توانستند نخستین امتیاز بازی را به دست آورند در ادامه حمله بازیکنان ایرانی ثمری نداشت و در بازگشت تو خیلی زود عربستانی‌ها به امتیاز دوم هم دست یافتند تا شروع این دیدار با دو امتیاز شیرین برای تیم میزبان آغاز شود، در ادامه سجاد استکی که در دو دیدار قبلی برابر بحرین و قطر غایب تیم ملی بود توانست نخستین امتیاز مسابقه را برای تیم ملی هندبال کشورمان کسب کند. در ادامه کار اشتباه از بازیکنان عربستان و همچنین درخشش بازیکنانی چون نوروزی نژاد و حیدرپور باعث شد تا در پنجمین دقیقه مسابقه نتیجه بازی و تصاویر ۳ بر ۳ برسد عربستانی ها که نمی خواستند برای دومین مرتبه در کشورشان برابر تیم ملی هندبال ایران بازنده باشند و تلاش داشتند تا با استفاده از نقاط ضعف در گوشه‌ای چپ و راست بارها به دروازه تیم ملی ایران نزدیک شوند ، چند خطای پیاپی در ادامه کار باعث شد تا صمصامی برای ۲ دقیقه از بازی اخراج شود.در این فرصت ، عربستانی ها فشار زیادی به دفاع ایران وارد کردند و سرانجام امتیاز چهارم مسابقه را کسب کردند.
پس از این امتیاز برای عربستان تیم ملی ایران حمله خوبی را به سمت دروازه عربستان تدارک دید البته چندخدایی پیاپی مانع آن شد تا تیم ایران بتواند تاکتیک مورد نظر را پیاده کند سرانجام روی یک ضد حمله تیم عربستان به پنجمین امتیاز خود دست یافت تا اختلاف دو تیم به دو امتیاز برسد. در حالی که یک سوم از اموال های نیمه نخست سپری شده بود تیم ملی ایران توانست اختلاف را به حداقل برساند پس از آن تیم ملی هندبال عربستان چند حمله روی دروازه ایران تدارک دیدند. سیاوشی در این دیدار همانند چند دیدار گذشته تیم ملی خیلی در دروازه مطمئن و خوبی نبود و بیشتر توپ هایی که به سمت دروازه ایران می‌آمد وارد دروازه شد با این حال پس از دریافت امتیاز هفتم از عربستان بلافاصله روی یک ضد حمله به تیم ایران توانست توسط غلامی به امتیاز ششم دست یابد تا اختلاف حداقل دو تیم تا دقیقه ۱۲ بازی ادامه دار باشد. با اخراج یک بازیکن دیگر تیم ملی ایران اختلاف رفته رفته بیش تر شد و عربستان با ۴ امتیاز از تیم ملی هندبال کشورمان پیش افتاد. درخشش دروازه بان عربستان هم البته بی تاثیر نبود.
در ادامه کار چند اشتباه از مهاجمان دو تیم باعث شد تا برای دقایقی نتیجه تغییر چندانی نداشته باشد اما پس از گذشت دقایق این تیم ملی ایران بود که توانست با کسب امتیاز نهم اختلاف را به دو امتیاز برساند، در این زمان سرمربی عربستان درخواست وقت استراحت فنی داشت زمانی که بلافاصله پس از پایان آن با حمله عربستان و البته توپ ربایی خوب مدافعان ایران هم باشد البته این امتیازی در این حمله به دست نیامد تا اختلاف دو گله دو تیم در بیست و یکمین دقیقه بازی همچنان پابرجا باشد.
فرصت سوزی بازیکنان ایران در خط حمله و البته دفاع خوب بازیکنان عربستان باعث شد تا امتیازهای بیشتری برای تیم ملی ایران که حذف نشود دروازه ایران همانند بازی های قبلی هم خیلی مطمئن بود و دریافت چند گل پیاپی باعث شد تا عربستان در نیمه اول تیم برتر میدان باشد. نوروزی نژاد مهاجم خوب کشورمان هم در جریان بازی دچار مصدومیت شد تا به صورت ناخواسته از زمین مسابقه خارج شود. عربستان در اعلام اختلاف ۳۴ امتیاز رساند مانوئل منت آیا در واپسین دقایق نیمه نخست درخواست وقت استراحت فنی داشت. تیم ملی عربستان نیمه اول را با ۳ امتیاز بردند.
نیمه دوم /ایران ۱۱ – عربستان ۱۵
دوم با حمله برای تیم ملی کشورمان آغاز شد و امتیاز سیزدهم ایران در این مسابقه کسب شد پس از آن محمد سیاوشی در درون دروازه نمایشی بهتر از نیمه نخست داشت و دفاع ایران هم به مراتب بهتر بود با گذشت هفت دقیقه از نیمه دوم مسابقه بازی با نتیجه ۱۷ بر ۱۵ به سود عربستان سعودی در جریان بود. بازیکنان ایرانی البته در حمله دقت لازم را نداشتند و چندین مرتبه نتوانستند فیلم های خودشان را درون دروازه عربستان جای دهند تا اختلاف میان دو تیم همچنان پابرجا باشد. حملات پیاپی در دوازدهمین دقیقه نیمه دوم و همچنین خطا های پی در پی بازیکنان عربستان وارد شده تا هم یکی از اعضای نیمکت‌نشین این کارت زرد بگیرد و هم یکی از مدافعان آنها برای دو دقیقه از جریان مسابقه اخراج شود.

دوخت های پیاپی مدافعان ایران و اخراج مدافعان ایرانی باعث شد تا تیم ملی ایران در دقایقی مجبور به دفاع چهار نفر شود محمدرضا پور هم به دلیل دیسکالیفه شدن کلا جریان مسابقه را از دست داد.
درخشش دروازه بان عربستان و بدون شک بی‌دقتی در ضربات بازیکنان ایران به سمت دروازه تیم میزبان باعث شد تا در دقایق میانی نیمه دوم اختلاف بیشتر هم شود. فرناندو سکینه می‌خواستیم ایران به سادگی بازنده دیدار رده‌بندی باشد در هجدهمین دقیقه نیمه دوم درخواست وقت استراحت فنی داشت. تیم ملی کشورمان پس از این وقت استراحت توانست به دو امتیاز دست یابد تا نتیجه ۲۲ بر ۱۹ به سود عربستان دنبال شود تیم ملی عربستان هم در ادامه درخواست وقت استراحت فنی داشت. تیم ملی هندبال کشورمان در ۹ دقیقه به پایان این مسابقه با نتیجه ۲۲ بر ۱۹ همچنان از حریف عربستانی خود عقب بود اما تیم میزبان با استفاده از شرایط روانی و البته تاکتیک خاص در دفاع سعی در جریان مسابقه و کنترل آن به سود خود داشت. بازی در ادامه برای هر کدام از دو تیم یک امتیاز در پی داشت و در دقیقه ۲۰ و سوم نیمه دوم یکی از بازیکنان عربستانی از جریان مسابقه برای دو دقیقه اخراج شد تا فرصت مناسبی برای تیم ملی ایران به وجود بیاید.
اشتباه های تیم ملی ایران در نقطه حمله باعث شد تا باز هم فرصت کمتر کردن اختلاف بازی از میان برود و این تیم عربستان باشد که همچنان تیم برتر میدان است. اشتباه های پیاپی ایرانیان باعث شد تا آنها فرصت به تساوی کشاندن بازی را از دست بدهند. تیم ملی کشورمان در نهایت ۲۶-۲۳ بازی را واگذار کرد تا در نهایت به چهرمی قاره کهن دست یابد.

بیشتر بخوانید:
روند صعودی باز هم با سعودی/ هندبال به مصاف عربستان می رود
هندبال قهرمانی آسیا/ زور شاگردان مانوئل به نایب قهرمان جهان نرسید
پاداش ویژه فدراسیون هندبال برای صعود به مسابقات قهرمانی جهان

انتهای پیام/