بررسی آخرین رنکینگ فیفا؛ ایران در سید دوم جام‌جهانی؛ نیازمند معجزه

چنانچه ولز در ضربات پنالتی از سد اتریش عبور کند، جمع امتیازات آنها حداکثر به 1587 می‌رسد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تیم ملی ایران تا قبل از اعلام رنکینگ نهایی و تا پیش از اعلام سیدبندی جام جهانی، 2 دیدار رسمی را در پیش دارد. شاگردان اسکوچیچ در صورت پیروزی در این دو دیدار، 16.57 امتیاز جمع آوردی کرده اند. کسب نتیجه تساوی و یا شکست، باعث کسب امتیاز منفی شده و رتبه ایران را پایین‌تر می‌آورد. در حال حاضر ولز (1578)، کلمبیا (1585)، سنگال (1587)، سوئد (1588) و اروگوئه (1614) بالاتر از ایران قرار دارند.

رقابت‌های جام جهانی در 8 گروه برگزار می‌شود پس کشورها می‌بایست به 4 سید تقسیم شوند که در هر سید نیز نام 8 کشور وجود داشته باشد که این سیدبندی نیز همان‌طور که ذکر شد، براساس رنکینگ فیفا خواهد بود

چنانچه ولز در ضربات پنالتی از سد اتریش عبور کند، جمع امتیازات آنها حداکثر به 1587 می‌رسد. اگر ایران بتواند کره جنوبی و لبنان را شکست دهد، به امتیاز 1589 می‌رسد. آن‌گاه حتی در صورت صعود ولز با این شرایط (پیروزی در هر دو بازی و در ضربات پنالتی) ایران بالاتر از ولز قرار می‌گیرد. امری که رخ دادن آن سخت و بعید است.

اگر صعود یکی از دو تیم ایتالیا و پرتغال و صعود تیم‌های آمریکا و مکزیک را به جام جهانی قطعی بدانیم، گلدان دوم مسابقات تنها یک ظرفیت خالی دارد.

چنانچه فرض کنیم رنکینگ تیم‌ها در دو ماه باقی‌مانده تا قرعه‌کشی تغییری نداشته باشد، شرط تحقق سناریوی فوق و راهیابی ایران به گلدان دو این است که اولاً در قاره آمریکای جنوبی تیم‌های کلمبیا و اروگوئه موفق به صعود مستقیم به جام جهانی نشوند، ثانیاً تیم‌های ولز و سوئد از قاره اروپا در مسیر سخت خود در راه صعود به جام جهانی ناکام شوند (حداکثر این‌که ولز هر دو بازی خود را در ضربات پنالتی ببرد) ثالثاً در قاره آفریقا سنگال در پلی‌آف مقابل مصر شکست بخورد. (در این سناریو حضور یکی از دو تیم ایتالیا و پرتغال در جام جهانی قطعی در نظر گرفته شده است). در غیر این‌صورت تیم ملی فوتبال ایران در گلدان سوم قرعه‌کشی جام جهانی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:
جام جهانی اولین گردهمایی آزادانه تماشاگران از زمان بحران کرونا
اسکوچیچ: صعود به جام جهانی نتیجه 2 سال تلاش بود
نتیجه و خلاصه بازی تیم های فوتبال پالمیراس- الاهلی/صعود پالمیراس به فینال جام جهانی…

انتهای پیام /