فدراسیون جهانی والیبال درخواست لهستان را رد کرد:سیاست از ورزش جداست/روسیه هم‌چنان میزبان

فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که سیاست از ورزش جدا بوده و روسیه همچنان میزبان مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از ورد آف والی، فدراسیون جهانی والیبال قصد ندارد میزبان مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ مردان جهان را تغییر دهد و روسیه هم‌چنان برگزار کننده این رقابت‌ها خواهد بود. با تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، میزبانی تمامی مسابقات جهانی که قرار است امسال در این دو کشور برگزار شود ممکن است به مشکل خورده و جابه‌جایی‌هایی را داشته باشد.

فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرده است که روسیه طبق برنامه ریزی های انجام شده همچنان میزبان مسابقات جهانی است. FIVB معتقد است که ورزش باید همیشه از سیاست دور بماند.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور ۲۴ تیم از چهارم تا بیستم شهریورماه سال ۱۴۰۱ به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد. مرحله گروهی مسابقات والیبال قهرمانی مردان سال ۲۰۲۲ جهان، در ۶ گروه و در ۶ شهر روسیه (مسکو، کرووا، نووسیبیرسک، اوفا، یکاترینبورگ، کراسنویارسک) برگزار خواهد شد. این مسابقات روز جمعه چهارم شهریورماه سال ۱۴۰۱ در شهر سنپترزبورگ با رویارویی تیم‌های روسیه و تونس آغاز خواهد شد. تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی در شهر کراسنویارسک روسیه با تیم‌های آرژانتین، مصر و هلند رقابت خواهد کرد.

پیش از این باتوجه به شرایط حاکم بر جهان، کامیل بورتنیچوک، وزیر ورزش لهستان در توییتر اعلام کرد در صورت اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در زمینه ورزش، آمادگی برگزاری مسابقات جهانی والیبال را دارد. وزیر ورزش لهستان اعلام کرده که تمام مقدمات میزبانی این رقابت‌ها توسط دولت و فدراسیون والیبال این کشور آماده است.

گروه‌بندی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان به قرار زیر است:

گروه A: روسیه، صربستان، تونس و پورتوریکو
گروه B: برزیل، ژاپن، کوبا و قطر
گروه C: لهستان، آمریکا، مکزیک و بلغارستان
گروه D: فرانسه، اسلوونی، آلمان و کامرون
گروه E: ایتالیا، کانادا، ترکیه و چین
گروه F: آرژانتین، ایران، هلند و مصر

بیشتر بخوانید:

برنامه تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های۲۰۲۲ اعلام شد
سپاهان پلی‌آف لیگ والیبال را با برد آغاز کرد/ غفور امتیازآورترین شد
پلی‌آف لیگ برتر والیبال/پیروزی پیکان در گام اول

 

انتهای پیام/