تغییر زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا و افزایش سهمیه خارجی‌ها

کنفدراسیون فوتبال آسیا از تغییرات جدید در مسابقات باشگاهی این قاره رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، کنفدراسیون آسیا درباره دلیل این تصمیم نوشت: «به باشگاه‌های برتر آسیا این امکان را می‌دهد که از پنجره‌های نقل و انتقالات هماهنگ‌تر، فرصت‌های بهتر برای جذب بازیکنان و مربیان با کیفیت بهره مند شوند.» همچنین کمک به هماهنگی برای بازی‌های ملی هم دلیل دیگر این تصمیم عنوان شده است.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیم دیگری که با هدف تقویت کیفیت، رقابت و جایگاه رقابت‌های باشگاهی AFC انجام شد، پیشنهاد افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در فهرست انتخابی بازیکنان از سهمیه ۳+۱ موجود به ۵+۱ را تصویب کرد. در واقع تیم‌ها قادر خواهند بود از فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ پنج بازیکن با هر ملیت و یک بازیکن آسیایی در لیست خود داشته باشند.

همچنین کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به اخطارها و محرومیت‌ها، پیشنهاد کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر اصلاح قانون محرومیت‌های خودکار را تصویب کرد تا یک بازیکن تنها پس از دریافت سه کارت زرد از بازی بعدی در مسابقات مربوطه محروم شود. (در حال حاضر قانون محرومیت دو کارت زرد است) مدیریت کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از تعیین مراحل بعدی اجرا، روند تحقیق بیشتر در مورد موضوع را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رقابت‌های اسکی مارپیچ بزرگ قهرمانی آسیا به تعویق افتاد
نتایج نمایندگان شمشیرباز ایران در مسابقات قهرمانی آسیا/مدال برنز نوجوان ایران
اعلام برنامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا2022 /فولاد در گروه C و سپاهان در…

انتهای پیام/