واکنش کمیته برگزاری فینال لیگ قهرمانان به سلب میزبانی فینال لیگ قهرمانان از روسیه

کمیته برگزاری مسابقه فینال لیگ قهرمانان فوتبال اروپا به تصمیم یوفا برای سلب میزبانی فینال لیگ قهرمانان از سن پترزبورگ واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، روز جمعه، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تصمیم گرفت فینال لیگ قهرمانان اروپا را از  ورزشگاه گازپروم سنت پترزبورگ به استاده دو فرانس در حومه پاریس منتقل کند.
به دنبال این تصمیم کمیته برگزاری فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ در سن پترزبورگ با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم یوفا برای انتقال این دیدار از روسیه به فرانسه ابراز تاسف کرد.
در این بیانیه آمده است، “ما متاسفیم که تصمیم گرفته شد فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱/۲۰۲۲ از سن پترزبورگ به پاریس منتقل شود. کمیته برگزاری و مسئولان شهر آماده برگزاری این جشن فوتبالی بزرگ در بالاترین سطح برای ده‌ها هزار هوادار از سراسر جهان بودند. پیش از موعد مقرر، تمامی زیرساخت‌ها و تمامی تصمیمات سازمانی تا ابتدای سال ۲۰۲۲ اتخاذ شد و مورد توافق قرار گرفت.

روسیه ثابت کرده است که برگزار کننده بی عیب و نقص رویداد‌های ورزشی بین المللی و شریک قابل اعتماد فدراسیون‌های جهانی است. در طول چندین سال آماده سازی برای فینال لیگ قهرمانان اروپا، ما تمام الزامات و خواسته‌های اتحادیه فوتبال اروپا را برآورده کرده ایم. ”

بیشتر بخوانید:

واکنش کاپیتان تیم ملی اوکراین به حمله روسیه به اوکراین
کمیته بین المللی المپیک نقض آتش بس المپیک از سوی روسیه را محکوم کرد
جیانی اینفانتینو: فیفا بابت خصومت پیش آمده بین روسیه و اوکراین بسیار نگران است

انتهای پیام/