روسیه از فیفا و یوفا شکایت کرد

فدراسیون فوتبال روسیه در واکنش به حذف تیمهای این کشور از مسابقات بین المللی به صورت رسمی به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شکایت کرده و خواهان لغو حکم فیفا و یوفا مبنی بر محرومیت موقت تیم‌های ملی و باشگاهی روسی از تمامی رقابت‌ها شده‌است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، فیفا و یوفا تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را از حضور  در تمامی رقابت‌های فوتبالی به صورت موقت محروم کردند.

فدراسیون فوتبال روسیه پس از اطلاع از این حکم، با انتشار بیانیه ای آن را غیر عادلانه و مغرضانه عنوان کرد و از این گفته که این فدراسیون به دادگاه حکمیت ورزش شکایت خواهد کرد.

حالا فدراسیون روسیه وعده خود راعملی کرده و به صورت رسمی به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کرده و خواهان لغو حکم فیفا و یوفا شده است.

همچنان آرتم زیوبا، کاپیتان تیم ملی فوتبال روسیه و مهاجم زنیت سن‌پترزبورگ، با انتشار پیامی به این موضوع واکنش نشان داده و از یوفا و فیفا خواسته است تا ورزش را با سیاست دخیل نکنند. او گفته: «من مخالف جنگ هستم اما نمی دانم چرا ورزشکاران باید از این  ماجرا لطمه بخورند. من مخالف تبعیض بین ورزشکاران و هچنین استانداردهای دوگانه در برخورد با موضوعات مشابه هستم. به روس بودن خودم افتخار می کنم.»

بیشتر بخوانید:
پارالمپیک زمستانی نیز ورزشکاران روسیه و بلاروس را تحریم کرد
تمجید قهرمان سابق بوکس جهان از تلاش جمعی علیه روسیه و بلاروس
باخ: ورزشکاران و کمیته المپیک روسیه مسئول این جنگ نیستند

انتهای پیام/