تمرین دوومیدانی‌کاران، زنانه – مردانه شد!

فدراسیون دوومیدانی برنامه زمان‌بندی عجیبی برای ورزشکاران در نظر گرفته که تنها مطابق با آن حق تمرین در مجموعه‌های ورزشی را دارند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فدراسیون دوومیدانی به تازگی جدول زمان‌بندی تمرینی را به ورزشکاران و مربیان این رشته ابلاغ کرده است که تنها مطابق با آن حق حضور و تمرین در ورزشگاه آفتاب انقلاب، تنها سایت تخصصی دوومیدانی کشور را دارند،‌ برنامه‌ای که انتقادات زیادی را در بین ورزشکاران و مربیان دوومیدانی ایجاد کرده است.

مسئولان فدراسیون اخیرا برای ممانعت از تمرین مرد و زن در کنار یکدیگر، جدولی طراحی کرده‌ که تمرینات ورزشکاران را محدود به ساعات خاصی از روز کرده است. زنان در روزهای زوج از صبح تا ساعت ۱۴ حق تمرین دارند و مردان در همین روزها از ساعت ۱۴ تا ۲۰ شب.

در روزهای فرد هم این ساعت تمرینی برعکس اجرا خواهد شد، یعنی اول مردان و سپس زنان.

تمرین دوومیدانی‌کاران، زنانه - مردانه شد!

در این رابطه چند موضوع مطرح است. اول اینکه ورزشکاران دوومیدانی تهران و همچنین ملی‌پوشانی که از شهرهای مختلف در تهران تمرین می‌کنند به جز ورزشگاه آفتاب انقلاب پیستی تخصصی برای تمرین ندارند. در نتیجه با اجرایی شدن این تصمیم عملا باید تمرینات خود را کمتر کنند.

مساله دیگر اینکه، بسیاری از دوومیدانی‌کاران جوانان و نوجوانانی هستند که در مدراس و دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و باید ساعاتی را به حضور در کلاس‌های درس و انجام تکالیف و تحقیقات درسی اختصاص دهند. بنابراین به طور طبیعی امکان تمرین کمتری دارند و ممکن است ساعات تمرینی آنها با ساعات جدول تمرینی فدراسیون همخوانی نداشته باشد و اصلا امکان تمرین نداشته باشند.

مهمترین مساله به بعد قهرمانی برمی‌گردد که با این کار ترمز آن کشیده می‌شود و به طور کلی متوقف خواهد شد، چرا که یک ورزشکار ملی که برای قهرمانی در میادین بزرگی چون آسیایی، جهانی و المپیک تلاش می‌کند، به تمرینات منظم نیاز دارد نه اینکه با یک جدول زمان‌بندی تمرینات او را کاهش داد.

احتمالا زین پس دوومیدانی تنها در بعد همگانی دنبال خواهد شد. البته در بحث همگانی هم به دلیل کمبود پیست‌های تخصصی (آفتاب انقلاب تهران تنها پیست تخصصی دوومیدانی کشور است) قطعا توفیق چندانی کسب نخواهد شد و این ورزش مادر روز به روز رو به افول خواهد گذاشت.

ورزشکاران دوومیدانی‌ ایران سال‌هاست که با پوشش مورد تایید وزارت ورزش و جوانان در کنار هم و بدون هیچ حاشیه‌ای تمرین کرده‌ و پرچم ایران را در میادین مختلف بالا برده‌اند. از دل همین تمرینات قهرمانان بزرگ و خوشنامی بیرون آمده که به این ورزش اعتبار داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تلاش دوومیدانی‌کاران کارگر برای کسب سکو در قهرمانی جهان ایتالیا
کسب دو مدال طلا و یک نقره توسط دوومیدانی‌کاران در پاراآسیایی جوانان
پاراالمپیک 2020 توکیو|وعده سرمربی دوومیدانی‌؛ دو طلای پاریس برای اولاد

انتهای پیام/